Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Μάϊος, 2012

25 χρόνια "Αθήνα 9.84"

Η έναρξη λειτουργίας του ραδιοφωνικού σταθμού του Δήμου Αθηναίων (στη συχνότητα 9,84 fm) σηματοδότησε την μετάβαση από το κρατικό μονοπώλιο της δημόσιας πληροφόρησης προς την ελεύθερη ραδιοτηλεόραση. Το εγχείρημα της ίδρυσης του δημοτικού ραδιοφώνου θα πρέπει να το αξιολογήσουμε δηλαδή στο ιστορικό του πλαίσιο: δεν ήταν μια εξέλιξη σε τεχνολογικό επίπεδο (όπως η είσοδος του Διαδικτύου, μια δεκαετία μετά), αλλά μια μεταβολή σε επίπεδο αντίληψης συνταγματικών δικαιωμάτων. Ήταν η εποχή που η αναφορά του Συντάγματος σε "άμεσο έλεγχο του κράτους" στην ραδιοτηλεόραση ερμηνευόταν ως θεμιτό κρατικό μονοπώλιο και ως απαγόρευση σε οποιονδήποτε πλην της ΕΡΤ να λειτουργεί ραδιοτηλεοπτικό σταθμό. 
Σταδιακά αυτή η ερμηνεία εγκαταλείφθηκε: ο "άμεσος κρατικός έλεγχος" εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά μόνο σε ρυθμιστικό επίπεδο (τον ασκεί το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, η ανεξάρτητη αρχή που ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 για να υποδεχθεί το φαινόμενο των ραδιοτηλεοπτικ…

Ισότητα πατέρων και μητέρων στην απαγόρευση απόλυσης

Όπως είναι γνωστό, για μια διάρκεια 18 μηνών μετά τον τοκετό απαγορεύεται η απόλυση της νέας μητέρας. Είναι ένα θετικό μέτρο για την προστασία της μητρότητας. Σε συνταγματικό επίπεδο όμως, είναι στην ουσία ένα θετικό μέτρο για την προστασία του θεσμού της οικογένειας, στέλεχος της οποίας δεν είναι μόνο η μητέρα, αλλά και ο πατέρας. Στην νομοθεσία έχουν εξισωθεί οι δυνατότητες λήψης άδειας μητρότητας με την άδεια πατρότητας. Θα έπρεπε όμως να έχει εξισωθεί και η παραπάνω προστασία, ακριβώς λόγω του κοινού συνταγματικού στόχου και, φυσικά, λόγω ισότητας των φύλων: όση ανάγκη έχει μια μητέρα να εργάζεται για συγκεκριμένους μήνες μετά τον τοκετό, ακριβώς τους ίδιους μήνες έχει ανάγκη να εργάζεται και ο πατέρας.
Αυτά υποστήριξα σε υπόθεση απολυμένου πατέρα από επιχείρηση, ο οποίος ζητούσε την επαναπρόσληψή του με σχετική αναφορά, στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Ό,τι ισχύει για τις μητέρες, λόγω της ταυτότητας του νομικού στόχου και για λόγους ισότητας των φύλων, πρέπει να ισχύει και για το…

Απαράδεκτη η ακύρωση του θέματος Φυσικής στις πανελλήνιες

Η μεταβολή ενός από τα κριτήρια αξιολόγησης σε έναν θεσμό εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις, αποτελεί μείζον ζήτημα για τον έλεγχο της νομιμότητας του διαγωνισμού. Τα κριτήρια πρέπει να είναι εξ αρχής προβλέψιμα, ώστε να μην διαταράσσεται η ταυτότητα της αφετηρίας για τους διαγωνιζόμενους. Η εκ των υστέρων ακύρωση ενός θέματος, το οποίο θεωρήθηκε  εσφαλμένο (μολονότι υπήρξαν υποψήφιοι που ισχυρίζονται ότι το επέλυσαν), διαταράσσει ακριβώς αυτή την προβλεψιμότητα των κριτηρίων, δηλαδή την διεξαγωγή των εξετάσεων με όρους ισότητας. Διότι προφανώς υπήρξαν υποψήφιοι που αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο για να ασχοληθούν με το ακυρωθέν θέμα, εμπιστευόμενοι την αξιοπιστία του. Η εκ των υστέρων ακύρωσή του, λειτούργησε ενδεχομένως εις βάρος αυτών των υποψηφίων και προς όφελος εκείνων που ασχολήθηκαν με τα υπόλοιπα θέματα, δίνοντας στο προβληματικό την τελευταία  προτεραιότητα.
Η συμμετοχή στις διαδικασίες εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση διέπεται από τις αρχές του …

Τι λέει η απόφαση για την "πειρατεία" στο Διαδίκτυο

Η δικαστική απόφαση που έχει γνωστοποιηθεί εκτεταμένα τις τελευταίες ημέρες ως αφορώσα την διαδικτυακή "πειρατεία" αποτελεί ένα προσωρινό ασφαλιστικό μέτρο. 
Οι αιτήσεις προς το δικαστήριο για την λήψη ασφαλιστικών μέτρων ασκήθηκαν από οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης και προστασίας πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, υπέρ των οποίων παρενέβη στη δίκη και ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείου Πολιτισμού που τους εποπτεύει) εναντίον των εταιριών που παρέχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο (ISPs) και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Το αίτημα των οργανισμών δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ήταν να υποχρεωθούν οι πάροχοι να απαγορεύσουν με τεχνικό τρόπο την πρόσβαση των χρηστών του Διαδικτύου σε δύο συγκεκριμένες ιστοσελίδες, για τις οποίες υπήρχε ισχυρισμός ότι παρείχαν τα μέσα για παράνομη διακίνηση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας (www.ellinadiko.com, www.music-bazaar.com). Yπέρ των παρόχων άσκησε παρέμβαση η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Οφεί…

Απελάστε τον ρατσισμό, οχι τον Niko Ago

O Niko Ago δημοσιοποίησε ότι του κοινοποιήθηκε έγγραφο με το οποίο διατάσσεται να εγκαταλείψει την χώρα σε 30 μέρες (!), μολονότι ζει σε αυτήν εδώ και 20 χρόνια, εργάζεται ως δημοσιογράφος, μιλάει άπταιστα Ελληνικά, έχει δυο παιδιά που ζουν εδώ και φυσικά θεωρεί την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα του, χωρίς όμως να αποποιείται την ταυτότητα της εθνικής καταγωγής του. 
Ο Niko Ago ουδέποτε έκρυψε την ιδιότητα του μετανάστη, αντιθέτως γράφει και μιλάει πάντα  με παρρησία κι ευθύτητα για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή η υπαρκτή ευπαθής κοινωνική ομάδα. Γιατί εξακολουθεί να θεωρεί ότι βρίσκεται σε μια χώρα με δημοκρατικές ελευθερίες, την οποία πάντοτε ευχαριστεί δημοσίως για όσα του έχει προσφέρει. Ο ίδιος είναι εκλεγμένο μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, της ιστορικής ανθρωπιστικής μη κυβερνητικής οργάνωσης. Επομένως, θα έπρεπε να γίνει σεβαστή η ιδιότητά του, ως υπερασπιστής ανθρώπινων δικαιωμάτων, σύμφωνα με την σχετική Διακήρυξη του…

Συζήτηση για την ελευθερία στο Διαδίκτυο

Xθες στο Free Thinking Zone είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για την ελευθερία στο Διαδίκτυο, με τον καθηγητή κ. Διομήθη Σπινέλλη και τον δημοσιογράφο κ. Ματθαίο Τσιμιτάκη. Μιλήσαμε για θεμελιώδη δικαιώματα, την πολιτική στάση των κομμάτων απέναντι σε αυτά, το ζήτημα της δημοσιοποίησης προσωπικών δεδομένων ως μορφή άσκησης πίεσης ή δημόσια διαπόμπευση, το ρόλο των αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και για την πνευματική ιδιοκτησία.


Watch live streaming video from freethinkingzone at livestream.com

O πρόεδρος του ΣτΕ πρωθυπουργός

Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγο, η συνάντηση των πολιτικών αρχηγών με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κατέληξε στην τελευταία εναλλακτική δυνατότητα που παρέχει το άρθρο 37 του Συντάγματος. Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση, κατά την οποία ο αρχηγός του κράτους αναθέτει σε ένα από τα κορυφαία στελέχη της Δικαιοσύνης τον σχηματισμό κυβέρνησης "όσο το δυνατόν ευρύτερης αποδοχής, για να διενεργήσει εκλογές". 
Ο όρος "υπηρεσιακή" κυβέρνηση ή "υπηρεσιακός" πρωθυπουργός ή υπουργός δεν υπάρχει στο Σύνταγμα. Το Σύνταγμα απλώς προσδιορίζει τον σκοπό για τον οποίο κορυφαίος φορέας της δικαστικής λειτουργίας τοποθετείται στην ηγεσία της εκτελεστικής λειτουργίας. Και το Σύνταγμα εγγράφει την αιτία για την οποίο εισάγει αυτή την εξαίρεση από την αρχή της διάκρισης των λειτουργιών (ή την πιο χαρακτηριστική στιγμή της "διασταύρωσης των λειτουργιών"), αλλά βέβαια ένας πρωθυπουργός είναι πάντοτε ο πρωθυπουργός της χώρας. Πολιτικά "υπηρεσιακός", αλλά νομι…

Tα πρώτα Ελληνικά Βραβεία Διαδικτύου

Χτες στο Αμφιθέατρο του 9,84 έγινε η 1η απονομή των Ελληνικών Βραβείων Διαδικτύου e-awards. Μια ιστορική στιγμή για το "ελληνικό" Διαδίκτυο, χωρίς όμως να πρόκειται για ελληνική πατέντα: τα βραβεία social media "Shorty awards" δίνονται ήδη για 4η χρονιά (πρώτη τελετή στις 11.2.2009) και τα διαδικτυακά βραβεία "Webby awards" δίνονται εδώ και αρκετά χρόνια (από το 1996). Συνεπώς, ουδείς μπορεί να διεκδικήσει την πατρότητα μιας ιδέας που έχει υλοποιηθεί δημόσια εδώ και πολλά χρόνια.
Το θέμα, εξάλλου, δεν είναι να έχεις "μια ιδέα", αλλά  πώς υλοποιείς την ιδέα αυτήν μέσα στο συγκεκριμένο και χαοτικό πλαίσιο του "ελληνικού" Διαδικτύου (ένας όρος που ήδη περιέχει μια αντίφαση: δεν υπάρχει "τόπος" ή "έθνος" στην παγκόσμια διασύνδεση. Ωστόσο, η κοινή γλώσσα είναι κάτι που επιμένει να μας ενώνει καθοριστικά.) Όταν συζητήσαμε την ελληνική εκδοχή της διοργάνωσης, γρήγορα απορρίψαμε τις ευκολίες της βράβευσης με αόριστα lifest…

Δικαστής πρωθυπουργός;

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος, εάν μετά την κλήση των αρχηγών των κομμάτων από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας διαπιστωθεί αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, τότε ο ίδιος ο Πρόεδρος επιδιώκει τον σχηματισμό κυβέρνησης από όλα τα κόμματα της Βουλής για την διενέργεια εκλογών.
 Σε περίπτωση αποτυχίας, τότε ο Πρόεδρος αναθέτει στον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του Αρείου Πάγου ή του Ελεγκτικού συνεδρίου το σχηματισμό κυβέρνησης, όσο το δυνατόν ευρύτερης αποδοχής, για να διενεργήσει εκλογές και διαλύει τη Βουλή. Η διάταξη αυτή ενεργοποιήθηκε το 1989, όταν πρωθυπουργός διορίστηκε ο τότε πρόεδρος του Αρείου Πάγου, κ. Ιωάννης Γρίβας, ο οποίος θήτευσε ως υπηρεσιακός πρωθυπουργός από τις 12 Οκτωβρίου 1989 έως τις 23 Νοεμβρίου 1989. 
O πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι ο κ.  Παναγιώτης Πικραμμένος.  Η πρόεδρος του Αρείου Πάγου είναι η κ. Ρένα Ασημακοπούλου (φωτό). Ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ο κ. Ιωάννης Καραβοκύρης. Και οι τρεις τους διορίστηκαν στις η…

Βιβλίο: Η δημοσιότητα της κύρωσης ή η κύρωση της δημοσιότητας

"Η δημοσιότητα της κύρωσης ή η κύρωση της δημοσιότητας"
Λίλιαν Μήτρου
Εκδόσεις Σάκκουλα Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Σειρά: Δίκαιο και κοινωνία στον 21ο αιώνα


Αποτελεί γενική διαπίστωση των τελευταίων ετών ότι, όταν οι κρατικές αρχές αδυνατούν να ελέγξουν ένα παραβατικό φαινόμενο με τα συντεταγμένα εργαλεία της Δικαιοσύνης και των θεσμικών ελεγκτικών μηχανισμών, επιχειρούν να "παραδώσουν" στην κοινωνία τις πληροφορίες που αφορούν τους φερόμενους παραβάτες. Πρόκειται για μια κυνική επικοινωνιακή συμπεριφορά, κατά την οποία το κράτος νίπτει τας χείρας του, ομολογώντας πια ότι το ίδιο δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο, επιδιώκοντας την κοινοποίηση του "κακού", το οποίο απέτυχε να αντιμετωπίσει.
Η δημόσια διαπόμπευση αποτελεί μια πρακτική αρκετά διαδεδομένη σε αντιδημοκρατικά καθεστώτα, κυρίως περασμένων εποχών. Κάποτε γινόταν με την ανοχή ή την σιωπηρή παρότρυνση του κράτους. Σήμερα στην Ελλάδα, η δημόσια διαπόμπευση οργανώνεται επίσημα από κρατικές αρχές και απολαμβάνει εν…

Συνήγορος του Πολίτη: προσβλητική η δημοσιοποίηση στοιχείων οροθετικών

Με σημερινή ανακοίνωσή του ο Συνήγορος του Πολίτη συντάσσεται με την άποψη ότι η δημοσιοποίηση φωτογραφιών οροθετικών για σκοπούς δημόσιας υγείας προσβάλλει την αρχή της αναλογικότητας και της ανθρώπινης αξίας. Αντίστοιχη θέση διατυπώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας, την Ελληνική Ένωση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κι από ανθρωπιστικές οργανώσεις.

http://www.synigoros.gr/resources/docs/20120510dt.pdf


Αναμένουμε και την σχετική απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

H περιφορά της εντολής σχηματισμού κυβέρνησης

Θυμίζω ότι είχα ενστάσεις για την τοποθέτηση εξωκοινοβουλευτικού πρωθυπουργού με  παράκαμψη της διαδικασίας ανάθεσης διερευνητικών εντολών πριν μερικούς μήνες. Άποψη αιρετική, που γνώρισε κάποια αποδοχή κυρίως στο χώρο της αριστεράς.
Σήμερα όμως βλέπουμε ότι η αριστερά, η οποία έχει λάβει διερευνητική εντολή για τον σχηματισμό κυβέρνησης, δεν δείχνει ιδιαίτερη προσήλωση στον συνταγματικό στόχο αυτής της εντολής που είναι η διερεύνηση της ύπαρξης κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας που θα στήριζε ένα πιθανό κυβερνητικό σχηματισμό. Αντ' αυτού, ο εντολοδόχος κ. Τσίπρας επιδίωξε συναντήσεις με εξωκοινοβουλευτικούς πολιτικούς φορείς και με συνδικαλιστικές οργανώσεις, για να διερευνήσει την ευρύτερη πολιτική και κοινωνική στήριξη ενός κυβερνητικού εγχειρήματος. Σαφώς κι έχει δικαίωμα να το κάνει, αλλά πρώτα θα έπρεπε να μπορούσε να παρουσιάσει μια κοινοβουλευτική πλειοψηφία και επ' αυτής της βάσης να μιλήσει με άλλους κοινωνικοπολιτικούς φορείς. Διότι κοινοβουλευτική πλειοψηφία με βάση τι…

Η οριακή συνταγματικότητα του εκλογικού νόμου

Είναι διάχυτη η συζήτηση μετά τα χθεσινά αποτελέσματα, σχετικά με την ποιότητα του ισχύοντος εκλογικού νόμου και την συμβατότητά του με το Σύνταγμα. Η κριτική εστιάζει ιδίως στην αναντιστοιχία εκλογικών ποσοστών και κατανομής της κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης μεταξύ των κομμάτων, με κεντρικό σημείο το bonus των 50 εδρών στο πρώτο κόμμα.
Πρώτ' απ' όλα, η κρίση περί συνταγματικότητας προϋποθέτει τον εντοπισμό των συγκεκριμένων διατάξεων του καταστατικού χάρτη, προς τις οποίες εξετάζεται η συμβατότητα του εκλογικού νόμου. Το Σύνταγμα δεν είναι μια αόριστη πολιτική διακήρυξη, αλλά ένα νομοθέτημα, το οποίο υποβάλλεται σε συγκεκριμένη ανάγνωση κι ερμηνεία, σύμφωνα με τα μεθοδολογικά εργαλεία που παρέχει η νομική επιστήμη. Η κριτική περί αντισυνταγματικότητας του εκλογικού νόμου προϋποθέτει τον εντοπισμό συγκεκριμένων συνταγματικών κανόνων που φέρεται ότι περιφρονήθηκαν. Επομένως, αυτό είναι το αρχικό στάδιο για την ανάλογη κρίση όσον αφορά το νόμο: ποιες διατάξεις του Σ. παραβιάζον…

Καταγγελία 8 ανθρωπιστικών οργανώσεων στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Δελτίο Τύπου των "Πλειάδων"-Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα:


Η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα - “Πλειάδες” καταγγέλλει την καθιέρωση μιας καθημερινής πρακτικής παραβίασης ανθρώπινων δικαιωμάτων οροθετικών ατόμων που συλλαμβάνονται ως εκδιδόμενα και διαπομπεύονται μέσα από κρατικές ιστοσελίδες και με αναπαραγωγή των στοιχείων τους από μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Η εισαγγελική αρμοδιότητα για δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων για σκοπούς “προστασίας του κοινωνικού συνόλου”, αφορά αποκλειστικά και μόνον τα ευαίσθητα δεδομένα των ποινικών διώξεων που τους ασκούνται, όπως ευχερώς προκύπτει από την ανάγνωση και τον σκοπό του άρθρου 2 (β) εδ. β' και γ' του Ν.2472/1997 (“Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα”). Κανένα άλλο ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο (υγείας, εθνικής προέλευσης) επιτρέπεται να δημοσιευθεί για σκοπούς προστασίας της δημόσιας υγείας, χωρίς άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, όπως ξεκά…

Παράνομη η αναμετάδοση φωτογραφιών οροθετικών από ΜΜΕ

Η αναδημοσίευση φωτογραφιών και άλλων στοιχείων των οροθετικών εκδιδόμενων προσώπων που έχουν συλληφθεί αυτές τις ημέρες, δεν καλύπτεται από την εισαγγελική διάταξη για την δημοσιοποίηση των στοιχείων τους. Ο εισαγγελέας με τη διάταξή του επιτρέπει στην διωκτική αρχή την δημοσιοποίηση μέσα στο στενό πλαίσιο του άρθρου 2 του Ν.2472/1997. Η δημοσιοποίηση αυτή συντελείται μέσω της ιστοσελίδας της ελληνικής αστυνομίας. 
Η περαιτέρω χρήση των πληροφοριών αυτών όμως και η αναπαραγωγή τους από τα μέσα ενημέρωσης συνιστά εκ νέου χρήση των προσωπικών δεδομένων των ατόμων αυτών. Συνεπώς, τα ΜΜΕ ως υπεύθυνοι επεξεργασίας είναι υποχρεωμένοι να έχουν την συγκατάθεση των προσώπων που αφορούν τα δεδομένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Ν.2472/1997. Το γεγονός ότι μια προσωπική πληροφορία περιέχεται σε ένα δημόσιο έγγραφο (ιστοσελίδα της αστυνομίας) δεν της αφαιρεί την ιδιότητα του "δεδομένου προσωπικού χαρακτήρα", γιατί διαφορετικά θα αρκούσε η αναδημοσίευση για να εκφεύγει κανείς από τ…

Δεν αρκεί εισαγγελική διάταξη για τη διάδοση δεδομένων υγείας

Η εισαγγελική διάταξη με την οποία αποφασίστηκε η δημοσιοποίηση φωτογραφιών και δεδομένων υγείας και εθνικότητας των εκδιδόμενων οροθετικών δεν αποτελεί επαρκή νομική βάση, αντίθετα με όσα ισχυρίζεται το υπουργείο προστασίας του πολίτη. Η υπόθεση θα έπρεπε να είχε κριθεί από την ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία όπως φαίνεται δεν ρωτήθηκε καν.

Ήδη από το 2009 η Αρχή έχει εκδώσει μια γνωμοδότηση επί παρόμοιου θέματος, καθορίζοντας το πλαίσιο αρμοδιότητας του εισαγγελέα, σε σχέση με τις δικές της αρμοδιότητες όσον αφορά το ειδικότερο ζήτημα των ευαίσθητων δεδομένων (μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και τα δεδομένα υγείας και εθνικής καταγωγής). Πρόκειται για τη γνωμοδότηση 2/2009 της Αρχής, η οποία ασχολήθηκε με το παρεμφερές θέμα των εννόμων συνεπειών που έχουν οι εισαγγελικές παραγγελίες για χορήγηση εγγράφων από τη Διοίκηση.
Σ' εκείνο το κείμενο, με σαφήνεια η Αρχή ανέφερε ότι ως προς τα ευαίσθητα δεδομένα, η αρμοδιότητα του εισαγγελέα δεν υπερκ…

H Αστυνομία επικαλείται εξαίρεση από την προστασία δεδομένων

Ενδιαφέρουσες αντιφάσεις προκύπτουν όσο ξεδιπλώνεται η προσπάθεια του Δημοσίου να εξηγήσει την νομιμότητα της δημοσιοποίησης των φωτογραφιών της οροθετικής εκδιδόμενης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας ανέφερε ότι υπήρχε διάταξη του εισαγγελέα για την δημοσιοποίηση των φωτογραφιών και των άλλων στοιχείων. Η νομική βάση αυτής της διάταξης είναι το άρθρο 2 του Ν.2472/1997. Χθες, όμως, στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ, απόσπασμα του οποίου βλέπετε παραπάνω, αναφέρεται ως νομική βάση η συνολική εξαίρεση εφαρμογής του νόμου για την προστασία προσωπικών δεδομένων, η οποία προβλέπεται στο άρθρο 3. Εάν λοιπόν ο Ν.2472/1997 δεν εφαρμόζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, τότε δεν εφαρμόζεται ούτε το άρθρο 2 αυτού, επομένως, δεν θα υπήρχε αρμοδιότητα του εισαγγελέα να διατάξει την δημοσιοποίηση των στοιχείων.
Είναι ξεκάθαρο ότι και οι δύο απόψεις είναι εσφαλμένες. Ο εισαγγελέας προφανώς έχει την αρμοδιότητα που προβλέπει ο νόμος, να δημοσιοποιεί στοιχεία ποινικών διώξεων, αλλά αυτή η αρμοδιότητα δεν περιλα…