tag:blogger.com,1999:blog-16008563.post5098152906185437333..comments2023-10-04T11:54:02.717+03:00Comments on E-Lawyer: Πνευματική ιδιοκτησία: η έννοια του "προστατευόμενου έργου"e-Lawyerhttp://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comBlogger63125tag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-4716571859448070652016-09-05T19:21:10.184+03:002016-09-05T19:21:10.184+03:00Όχι δεν αρκεί αυτό.Όχι δεν αρκεί αυτό.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-36120261282851317402016-09-05T11:39:27.559+03:002016-09-05T11:39:27.559+03:00Καλημέρα, θελω να φτιαξω βιντεο στο youtube με ειδ...Καλημέρα, θελω να φτιαξω βιντεο στο youtube με ειδησεις. Τις ειδησεις θα τις παιρνω απο αλλα site ειδησεογραφικα καθως και τις φωτογραφιες. Αν αναφερω πηγες ειναι οκ να το κανω?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10458284346089122120noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-72359681811089030252008-10-24T00:57:00.000+03:002008-10-24T00:57:00.000+03:00Συντάσσομαι με τις οριοθετήσεις των δικαστών. Διαβ...Συντάσσομαι με τις οριοθετήσεις των δικαστών. Διαβάστε τα αποσπάσματα των αποφάσεων, είναι πολύ αποκαλυπτικά και θα προσθέσω και άλλα. Για να μην κατηγορούμε συνέχεια την νομοθεσία για ανυπόστατα πράγματα και εμένα για αθεμελίωτες "ερμηνείες".e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-6714424834157951492008-10-24T00:49:00.000+03:002008-10-24T00:49:00.000+03:00Ευχαριστώ πολύ για τη νομολογία. Θα την διαβάσω, ...Ευχαριστώ πολύ για τη νομολογία. Θα την διαβάσω, και θα σχολιάσω σ'αυτή την ανάρτηση.<BR/>Στο μεταξύ, πώς στηρίζεις λογικά την διάκριση ώστε μορφή και ιδέα να είναι αποκλειστικές έννοιες;Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-4687920751655839442008-10-24T00:23:00.000+03:002008-10-24T00:23:00.000+03:00Δες πως κάνουν την διάκριση οι δικαστές: http://e...Δες πως κάνουν την διάκριση οι δικαστές: <BR/><BR/>http://elawyer.blogspot.com/2008/10/blog-post_5776.htmle-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-71498365140917096982008-10-23T23:36:00.000+03:002008-10-23T23:36:00.000+03:00Δεν βλέπω πώς διακρίνεις "πνευματικό έργο" από "ιδ...Δεν βλέπω πώς διακρίνεις "πνευματικό έργο" από "ιδέα", ώστε το πρώτο να μην μπορεί να υπάρχει στο μυαλό του δημιουργού.<BR/>"Αφορά αυτό που έχεις βγάλει από το μυαλό σου..."<BR/>Τότε, αν είναι βγαλμένο από το μυαλό, ήταν στο μυαλό, δηλαδή ιδέα.<BR/>Και αυτό που λες μοιάζει να είναι παράλογο- λες πως υπάρχει κάτι ("πνευματικό έργο") που δεν μπορούμε να το αισθανόμαστε, ούτε μπορούμε απλώς να το σχηματίσουμε στο μυαλό μας. Αν θα μιλάμε για κάτι, δεν είναι ανάγκη να το έχουμε στο μυαλό μας;<BR/><BR/>Και χωρίς να καταλάβω αυτό - όταν το "πνευματικό έργο" βγαίνει στο κοινό, βέβαια μπορεί να γίνει ιδέα στο μαυλό άλλων ανθρώπων.Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-58102452103796481552008-10-23T21:59:00.000+03:002008-10-23T21:59:00.000+03:00"είτε μπορείς να το έχεις στα χέρια σου (υλικό, πο..."είτε μπορείς να το έχεις στα χέρια σου (υλικό, που προστατεύεται από κλέψιμο, κλπ) είτε μπορείς να το έχεις στο μυαλό σου (ιδέα, που πρέπει να μπορεί ο κάθε άνθρωπος να την κάνει ό'τι θέλει, χωρίς να πάρει εντάξει από κανένα)."<BR/><BR/>Η πνευματική ιδιοκτησία δεν αφορά ούτε το πρώτο, αλλά ούτε το δεύτερο. Αφορά το πνευματικό έργο, όχι το "υλικό που προστατεύεται απο το έργο", ούτε βέβαια αυτό που "το έχεις στο μυαλό σου". <BR/><BR/>Αφορά αυτό που έχεις βγάλει από το μυαλό σου και το έχεις αποτυπώσει με έναν απολύτως συγκεκριμένο και μοναδικό τρόπο πάνω σε ένα υλικό φορέα. Προστατεύει την συγκεκριμένη και μοναδική αποτύπωση, όχι την ιδέα, όχι τον υλικό φορέα.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-9852117572277903212008-10-23T21:52:00.000+03:002008-10-23T21:52:00.000+03:00@e-lawyerΚαλά λέει ο kouk. Ακόμα δεν έχεις απαντή...@e-lawyer<BR/>Καλά λέει ο kouk. Ακόμα δεν έχεις απαντήσει στην ουσία όπου διαφωνούμε. Λέω ότι δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ ιδέας και μορφής/διατύπωσης/κλπ γιατί είτε μπορείς να το έχεις στα χέρια σου (υλικό, που προστατεύεται από κλέψιμο, κλπ) είτε μπορείς να το έχεις στο μυαλό σου (ιδέα, που πρέπει να μπορεί ο κάθε άνθρωπος να την κάνει ό'τι θέλει, χωρίς να πάρει εντάξει από κανένα). <BR/><BR/>Δεν στηρίζεις την διάκριση, μόνο την επαναλαμβάνεις. Να την εξηγήσεις, για να καταλάβουμε γιατί υπάρχει ή όχι.Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-73629948613844430142008-10-23T21:31:00.000+03:002008-10-23T21:31:00.000+03:00@Alex: μπορεί να μην υπάρχει "δουλεία" δηλ. ιδιοκτ...@Alex: μπορεί να μην υπάρχει "δουλεία" δηλ. ιδιοκτησία ανθρώπου από άνθρωπο, υπάρχει όμως ενοικίαση εργαζομένων...e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-41029831182011801462008-10-23T21:29:00.000+03:002008-10-23T21:29:00.000+03:00Το άρθρο 25 του Συντάγματος λέει ότι οι απαγορεύσε...Το άρθρο 25 του Συντάγματος λέει ότι οι απαγορεύσεις πρέπει να προβλέπονται με νόμο. Η νομολογία δεν είναι πηγή του δικαίου, οπότε αρκούν οι αναφορές του ν. 2121. <BR/><BR/>Προτιμώ να μην δημοσιοποιήσω τίποτα περαιτέρω στο θέμα των υποτίτλων, για ευνόητους λόγους.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-66087453815817924932008-10-23T18:49:00.000+03:002008-10-23T18:49:00.000+03:00elawyerΣτο νομικό μας σύστημα, ό,τι δεν απαγορεύετ...elawyer<BR/><I>Στο νομικό μας σύστημα, ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά στους πολίτες, επιτρέπεται (άρθρο 25 Συντάγματος).<BR/>...να ξέρεις ότι αυτό που θεωρείς "προσωπικές θεωρήσεις" είναι ένα απόσταγμα από το πως εφαρμόζεται στην νομική πράξη ο νόμος, δηλαδή από τους δικηγόρους, τα δικαστήρια και τις εταιρίες. Δεν βάζω παραπομπές για να μην κουράσω, αλλά τίποτε δεν είναι αποκλειστικά δική μου προσέγγιση σε αυτήν την ανάλυση.</I><BR/>Ακριβώς αυτό εννοούσα: υπάρχει στην Ελλάδα αμετάκλητη δικαστική απόφαση που θα θεωρεί παράνομο τον ερασιτεχνικό υποτιτλισμό ταινίας, ακόμα και στην περίπτωση που κατέχεις νόμιμα το DVD χωρίς ελληνικούς υποτίτλους; Βάλε μας μια παραπομπή με έναν αριθμό απόφασης γι' αυτό, δεν θα κουράσει.<BR/>Αν όμως δεν υπάρχει, τότε " ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά στους πολίτες, επιτρέπεται", έτσι;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-31476956774244143522008-10-23T16:48:00.000+03:002008-10-23T16:48:00.000+03:00Δεν υπάρχει λόγος να θυμώνεις ούτε και βέβαια να θ...Δεν υπάρχει λόγος να θυμώνεις ούτε και βέβαια να θυμώνεις για τις λέξεις. Σημασία έχει να καταλαβαινόμαστε και ας χρησιμοποιούμε άλλες λέξεις. Αυτό που χρειάζεται να μας φέρεις είναι απλώς ένα παράδειγμα όπου αυτό που προστατεύει ο νόμος δεν αποτελεί ιδέα. Εκ των προτέρων να σε προειδοποιήσω ότι θεωρώ την αλληλουχία λέξεων, όπως σε ένα ποίημα, μία ιδέα. Δεν έχω πειστεί ότι η διάκριση μεταξύ ιδέας και έργου/διατύπωσης/μορφής/οτιδήποτε έχει κάποια βάση. Εκεί είναι η διαφωνία μας και όχι στην κατανόηση του νόμου.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-70407602227042312322008-10-23T16:28:00.000+03:002008-10-23T16:28:00.000+03:00Eίναι βασική διάκριση η μορφή από την ιδέα, που π...Eίναι βασική διάκριση η μορφή από την ιδέα, που παίζει καθοριστικό ρόλο για το τι αφορά ο νόμος και κυρίως τι ΔΕΝ αφορά! Θέλετε να σας φέρω νομολογία για να το καταλάβετε; Θα σας φέρω!e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-6419310772395568962008-10-23T16:26:00.000+03:002008-10-23T16:26:00.000+03:00Ρε κουκ διάβασε γαμω το στανιο μου μεσα τι λέω σε ...Ρε κουκ διάβασε γαμω το στανιο μου μεσα τι λέω σε όλα τα κόμμεντς: Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΙΔΕΕΣ ΟΥΤΕ "ΜΟΡΦΕΣ" ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΕΣΥ Ή ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ<BR/><BR/>ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΥΑΛΑ Ο ΝΟΜΟΣ!!!e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-81823500396406787712008-10-23T16:13:00.000+03:002008-10-23T16:13:00.000+03:00Άρα η αναπαραγωγή μιας μορφής/ιδέας που έχω στο κε...Άρα η αναπαραγωγή μιας μορφής/ιδέας που έχω στο κεφάλι μου απαγορεύεται εάν αυτή είχε εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κεφάλι κάποιου άλλου. Αυτό λέω εγώ, αυτό λες και εσύ, απλά εσύ το θεωρείς καλό ενώ εγώ το θεωρώ κακό. Εγώ το θεωρώ κακό γιατί δεν μπορεί κανείς να μου πει τι θα κάνω με το κεφάλι μου. Εσύ το θεωρείς καλό γιατί πιστεύεις ότι με το να μου απαγορεύουν να αναπαράγω τα όσα έχω στο κεφάλι μου προστατεύεται κάτι που έχει κάποιος στο δικό του κεφάλι ή στη δική του προσωπική σφαίρα αν το επιθυμείς.<BR/><BR/>Δικαίωμα σου να μην επανέλθεις αλλά έχουμε επανειλλημένα πει αρκετοί εδώ μέσα ότι μορφή=ιδέα=πληροφορία. Επομένως δεν έχεις δίκιο ότι φορτώνουμε τον νόμο με απαγορευεις που δεν έχει αφού εσύ ο ίδιος έχεις δεχτεί ότι ο νόμος απαγορεύει την αναπαραγωγή της μορφής (δηλαδή της ιδέας ή της πληροφορίας της μορφής που είναι το ένα και το αυτό) εφόσον δεν το επιτρέπει ο δημιουργός. Μην μας βγάλεις και τρελλούς.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-66259012694926063232008-10-23T15:53:00.000+03:002008-10-23T15:53:00.000+03:00Στο νομικό μας σύστημα, ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά...Στο νομικό μας σύστημα, ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά στους πολίτες, επιτρέπεται (άρθρο 25 Συντάγματος).<BR/><BR/>"εξ άλλου θεωρώ ότι ο παραγωγός έχει αναφαίρετο δικαίωμα να εκμεταλλεύεται εμπορικά τη πληροφορία, την ιδέα ή τη μορφή αντικειμένων που έχει στην κατοχή του."<BR/><BR/>Καμία "ιδέα" δεν έχει δικαίωμα να εκμεταλλεύεται ο παραγωγός. Μόνο τη μορφή. Δεν θα επανέλθω, έχω απαντήσει σε όλα τα παραπάνω πολλές φορές. Μην φορτώνουμε το νόμο με απαγορεύσεις που ΔΕΝ έχει.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-10671321714074754212008-10-23T13:42:00.000+03:002008-10-23T13:42:00.000+03:00e-lawyer, ξαναμπερδεύεις κάτι που είναι ουσιαστικά...e-lawyer, ξαναμπερδεύεις κάτι που είναι ουσιαστικά πλαστοπροσωπία, να βάλω το όνομα σου και από κάτω κάτι που εσύ δεν είπες, με τα ζητήματα που "καίνε" όσον αφορά τη πνευματική ιδιοκτησία. Η προστασία από την πλαστοπροσωπία δεν χρειάζεται τη πνευματική ιδιοκτησία, χρειάζεται απλά τους νόμους περί απάτης, συκοφάντησης κ.λπ. Εμείς όμως δεν μιλάμε για αυτό, αλλά για το παραβιαζόμενο δικαίωμα τρίτων να βάζουν το δικό σου έργο με το ΔΙΚΟ σου όνομα σε μια σελίδα χαρτιού που ανήκει σε αυτούς και που, κατά συνέπεια, μπορούν να μεταβιβάσουν σε άλλους. Παραβιάζεται τούτο το δικαίωμα τους όχι επειδή παραβιάζεται η ακεραιότητα του έργου (που ούτως ή άλλως αμφισβητώ ότι θα έπρεπε να προστατεύεται) ούτε η περιουσία του δημιουργού (όσες σελίδες είχε, τόσες έχει). Είναι πράγματι στοιχειώδες το που αρχίζει η προσωπικότητα σου και που η προσωπικότητα του άλλου και συμβαίνει ακριβώς ότι η παραγωγή αντιτύπων ενός βιβλίου (με όλες τις μεταπληροφορίες του) που έχει γράψει ο Χ βρίσκεται <I>εξ ολοκλήρου</I> εκτός της προσωπικότητας του Χ.<BR/><BR/>Επίσης είναι εντελώς παραπλανητικό να λες ότι η νομοθεσία επιτρέπει την δημιουργία παράγωγων έργων. Μπορεί να μην την απαγορεύει υπό όλες τις συνθήκες, αλλά όταν η νομοθεσία επιτρέπει κάτι τότε μπορείς να το κάνεις χωρίς να ρωτήσεις κανέναν. Αυτό σημαίνει "επιτρέπω", όπως όταν λέμε "επιτρέπεται το κάπνισμα", και όχι για παράδειγμα ότι πρέπει να λάβεις τη συγκατάθεση κάποιου επίλεκτου προσώπου. <BR/><BR/>Όσον αφορά την Οδύσσεια, ξεχνάς από που ξεκίνησε η συζήτηση. Εγώ είπα, ότι εάν διδάξω την Οδύσσεια σε ένα παιδί τότε έχω υπάρξει κατά απόλυτο τρόπο η πηγή αυτής της ιστορίας. Η πληροφορία ότι ένα άλλο πρόσωπο, ο Όμηρος, ήταν αυτός που την προτοαπάγγειλε είναι σημαντική για άλλους λόγους αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι, για το παιδί, η πηγή της ιστορίας είμαι εγώ. Μάλιστα, θα ήταν παράλογο να πάει το παιδί και να ζητήσει τα ρέστα από τον Όμηρο επειδή για παράδειγμα η ιστορία του προκάλεσε εφιάλτες τα βράδυα. Εγώ του την είπα, όχι ο Όμηρος. Εγώ μπορεί να την έμαθα από τον Όμηρο αλλά εκεί τελείωσε η ανάμειξη του Όμηρου ως πρόσωπο και στο εξής το όνομα του αποτελεί μία αναφορά στο κεφάλι μου που μπορώ να μεταφέρω επίσης κατά τρόπο ελεύθερο.<BR/><BR/>Τέλος, όσον αφορά την ανάκληση, εξακολουθώ να θεωρώ ότι αυτού του είδους ανάκληση που επιτρέπει ο νόμος, ακόμα και αν φαίνεται δίκαιος επειδή προβλέπει αποζημίωση, είναι μια κλοπή με τις πλάτες του κράτους. Αλλά εξ άλλου θεωρώ ότι ο παραγωγός έχει αναφαίρετο δικαίωμα να εκμεταλλεύεται εμπορικά τη πληροφορία, την ιδέα ή τη μορφή αντικειμένων που έχει στην κατοχή του. Το κακό δεν είναι που ο δημιουργός μπορεί να στερήσει ειδικά από τον αντισυμβαλλόμενο παραγωγό τη δυνατότητα εκμετάλλευσης της πληροφορίας, το κακό είναι ότι μπορεί να το στερήσει από όλους μας. Γιατί όλοι, είτε είμαστε επαγγελματίες στην παραγωγή αντιτύπων πνευματικών έργων, είτε είμαστε καταναλωτές αυτών των αντιτύπων, αποτελούμε το κοινό. Δεν υπάρχει κάτι το διαφορετικό μεταξύ εμένα που διαβάζω τον «Οδυσσέα» του Τζόις για να μου εντυπωθούν στο μυαλό οι μορφές του και ενός εκδότη που θέλει να εντυπώσει τις μορφές του βιβλίου σε άλλα βιβλία για την επ'αμοιβή εξυπηρέτηση ενός καταναλωτικού κοινού.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-95695836634983032008-10-23T00:42:00.000+03:002008-10-23T00:42:00.000+03:00Υπάρχει δουλεία, δηλαδή η κατάσταση όπου ένας άνθρ...Υπάρχει δουλεία, δηλαδή η κατάσταση όπου ένας άνθρωπος "αποτελεί ιδιοκτησία κάποιου άλλου"; Δεν υπάρχει απόλυτη κατάργηση αυτού του δικαιώματος; Και αν δεν υπάρχει, λες πως ήταν κακό να υπάρχει;<BR/>Μήπως κάποια καλύτερη εξισορρόπηση πρέπει να βρούμε; Όχι βέβαια.<BR/><BR/>"Δεν υποστηρίζεις διαφορετική εξισορρόπηση, απλώς δεν σου αρέσει η ισχύουσα."<BR/>-Όχι, είπα πως μπορούμε να φτιάξουμε καινούριους νόμους που να προστατέψουν το κοινό από παραπλάνηση, ώστε να "ξέρουμε ποιος είναι ποιος" κλπ.Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-67724007957584824252008-10-23T00:33:00.000+03:002008-10-23T00:33:00.000+03:00Οι "απόλυτοι" νόμοι είναι αντισυνταγματικοί. Σκοπ...Οι "απόλυτοι" νόμοι είναι αντισυνταγματικοί. Σκοπός είναι η εξισορρόπηση των δικαιωμάτων.<BR/>Δεν υποστηρίζεις διαφορετική εξισορρόπηση, απλώς δεν σου αρέσει η ισχύουσα.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-30558520879699111182008-10-23T00:17:00.000+03:002008-10-23T00:17:00.000+03:00@e-lawyer"Υπάρχει αυτός ο νόμος που σου επιτρέπει ...@e-lawyer<BR/>"Υπάρχει αυτός ο νόμος που σου επιτρέπει να αντιγράψεις, να κυκλοφορήσεις δωρεάν έργα κλπ. Λέγεται ν.2121 και επιτρέπει τη δημιουργία παράγωγων έργων. Αρκεί να έχεις τη συγκατάθεση του δικαιούχου."<BR/><BR/>-Με αυτά που λές, ο νόμος δεν μου δίνει απόλυτο δικαίωμα. Ο πρώτος δημιουργός επιτρέπει ή δεν το επιτρέπει, κατά το νόμο. Μιλάμε για σχεδόν απόλυτο νόμο (ας κάνουμε εξαίρεση ώστε να "ξέρουμε ποιος είπε τι και μακροπρόθεσμα, ποιος είναι ποιος".<BR/><BR/>Και πάλι, το θέμα είναι αν πρέπει να υπάρχει δικαιούχος μιας ιδέας, μιας μορφής που υπάρχει στο μυαλπο. Με "συγκατάθεση του δικαιούχου" είτε μόνο μας λες τον ισχύοντα νόμο είτε προϋποθέτεις αυτό που θες να μας πείσεις.<BR/><BR/>"Ξαναματαλέμε: η Π.Ι. προστατεύει μόνο τη μορφή"<BR/>-και ξαναματαλέμε ότι "μορφή" σημαίνει είτε ιδέα είτε υλική ενότητα. Δεν είναι έτσι; Αν μορφή δεν σημαίνει υλική ενότητα, τότε υπάρχει στο μυαλό. <BR/>Μπορούμε να φτιάξουμε άλλους νόμους για να "ξέρουμε ποιος είπε τι και μακροπρόθεσμα, ποιος είναι ποιος."<BR/>Όλο το θέμα είναι - αν το έχεις στο μυαλό, μπορείς να την υλοποιείς;Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-87102709916691175992008-10-22T23:05:00.000+03:002008-10-22T23:05:00.000+03:00Ρε Βαγγέλη, συγγνώμη που δεν στέκει ο αντίλογός σο...Ρε Βαγγέλη, συγγνώμη που δεν στέκει ο αντίλογός σου. Με την πνευματική ιδιοκτησία ασχολούμαι 5-6 ώρες τη μερα και όχι πάντα με τη μεριά του δημιουργού, αλλά και με την μεριά του χρήστη (λ.χ. έχω αθωώσει ιδιοκτήτη ιστοσελίδας που είχε κείμενα τρίτων), λες να μην σκέφτομαι τι παίζει;<BR/><BR/>@Alex<BR/>Υπάρχει αυτός ο νόμος που σου επιτρέπει να αντιγράψεις, να κυκλοφορήσεις δωρεάν έργα κλπ. Λέγεται ν.2121 και επιτρέπει τη δημιουργία παράγωγων έργων. Αρκεί να έχεις τη συγκατάθεση του δικαιούχου. It's a free market.<BR/><BR/>@kouk<BR/>Δεν επεμβαίνει "η κοινωνία" στα μυαλά και τα στόματα. Επεμβαίνει το Δίκαιο, όχι σε μυαλά και στόματα, αλλά για να εξασφαλίσει ότι όπου υπάρχει το όνομά ΜΟΥ από κάτω πρέπει να ακολουθεί αυτό που έχω φτιάξει ΕΓΩ και αν θέλεις να φτιάξεις κάτι άλλο ΔΙΚΟ ΣΟΥ να βάλεις το όνομά ΣΟΥ. Είναι στοιχειώδης αντίληψη του που αρχίζει η δική σου προσωπικότητα και που αρχίζει η προσωπικότητα του άλλου. <BR/><BR/>Ξαναματαλέμε: η Π.Ι. προστατεύει μόνο τη μορφή, του εκάστοτε πρωτότυπου έργου,δεν απαγορεύει να εμπνέεσαι από άλλα έργα. Δεν αφορά αυτή η προστασία τις ιδέες, τις απόψεις, τις θεωρίες, το νόημα, το μήνυμα, τις γενικές αλήθειες, την γνώση. <BR/><BR/>Επιπλέον επιτρέπει:<BR/>(α) παράθεση αποσπασμάτων από άλλα έργα στο μέτρο που αυτό ειναι απαραίτητο χωρίς να εμποδίζεται η κανονική εκμετάλλευση και <BR/>(β) δημιουργία παράγωγων έργων, εφόσον υπάρχει συναίνεση δικαιούχων. <BR/><BR/>Θα καταργήσουμε την ατομικότητα της υπογραφής στο όνομα του "δεν πληρώνω";<BR/><BR/>υ.γ. Αν διδάξεις σε ένα παιδί την Οδύσσεια και δεν του πεις ποιος την έχει γράψει είναι βέβαιον ότι κάτι δεν έχεις κάνει σωστά.<BR/><BR/>υ.γ.2: Δεν λέει πουθενά ο νόμος ότι η ανάκληση σημαίνει ότι ο δημιουργός μπορεί να ζητήσει από τον κόσμο να ξεχάσει το προηγούμενο του. Ο νόμος αναγνωρίζει το δικαίωμα "υπαναχώρησης από συμβάσεις μεταβίβασης του περιουσιακού δικαιώματος ή εκμετάλλευσής του ή άδειας εκμετάλλευσής του εφόσον αυτό είναι αναγκαίο για την προστασία της προσωπικότητάς του εξαιτίας μεταβολής στις πεποιθήσεις του ή στις περιστάσεις και με καταβολή αποζημίωσης στον αντισυμβαλλόμενο για τη θετική του ζημία." <BR/><BR/>Πουθενά δεν λέει κάτι για το κοινό, τους αναγνώστες και τους χρήστες του έργου: είναι μια διάταξη για την σχέση δημιουργού-παραγωγού. Οπότε αυτά περί ανάκλησης δεν αφορούν τη σχετική εξουσία του ηθικού δικαιώματος του δημιουργού.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-66262512613531340852008-10-22T22:26:00.000+03:002008-10-22T22:26:00.000+03:00Ρε Βασίλη άμα δε προλαβαίνεις να σκεφτείς καλύτερα...Ρε Βασίλη άμα δε προλαβαίνεις να σκεφτείς καλύτερα να μην απαντάς :pcheaptalkhttps://www.blogger.com/profile/04402882312447488209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-74316070225104067762008-10-22T13:44:00.000+03:002008-10-22T13:44:00.000+03:00σχετικά με το σχόλιο του e-lawyer χθες στις 7:34μμ...σχετικά με το σχόλιο του e-lawyer χθες στις 7:34μμ: από πότε ο λόγος διακρίνεται σε εκφερόμενο και μεταφερόμενο; τι αυθαίρετη διάκριση είναι αυτή. Δεν βλέπω που βασίζεται.<BR/><BR/>Αν απαγγείλεις την Ιλιάδα σε ένα παιδί δεν έχεις κάνει τη μισή δουλειά, έχεις κάνει όλη τη δουλειά που μπορεί να προκύψει από την μεταφορά του έργου. Το όνομα του συγγραφέα δεν αλλάζει τη ποιότητα ή τα χαρακτηριστικά του έργου. Το αντίθετο συμβαίνει, το έργο αλλάζει τη φήμη του ονόματος του συγγραφέα. Αλλά η φήμη δεν είναι δικαίωμα, είναι απλώς η άποψη άλλων για το πρόσωπο σου. <BR/><BR/>Το αυτοκίνητο το ανέφερα για να σου δώσω να καταλάβεις ότι δύο αντίτυπα Α1 και Α2 ενός πνευματικού έργου είναι δύο διαφορετικά αντικείμενα όπως διαφορετικά είναι δύο αυτοκίνητα και είναι άσχετο ποιό από τα δύο αντίτυπα προέκυψε από το άλλο. Οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει στο ένα <I>δεν</I> συμβαίνει στο άλλο. Η ομοιότητα του ενός με το άλλο δεν συνεπάγεται τη μεταξύ τους σχέση. Έτσι δύο βιβλία που περιέχουν το ίδιο μυθιστόρημα δεν σχετίζονται μεταξύ τους ως αντικείμενα επειδή έχουν ομοιότητα. Επομένως, όταν αντιγράφω ένα βιβλίο που έγραψε κάποιος Χ, το αντίγραφο είναι <I>άσχετο</I> με το πρωτότυπο που βρίσκεται στο χειρόγραφο ή στο κεφάλι του Χ. <BR/><BR/>Όσον αφορά την ανάκληση αυτά που εσύ περιγράφεις δεν είναι ανακλήσεις, αλλά απλώς αλλαγές μέσα στο χρόνο. Ανάκληση της πολιτικής πεποίθησης ή της ψήφου θα ήταν να αποφασίσω σήμερα ότι δεν θα έχω ψηφίσει τη ΝΔ το 2004, πράγμα ασυνάρτητο. Το να ψηφίσω το ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εκλογές δεν είναι ανάκληση της προηγούμενης μου ψήφου, είναι μια καινούρια και ανεξάρτητη πράξη. Επίσης, εάν αποφασίσω να γίνω βουδιστής δεν παύω να εξακολουθώ να είμαι κάποιος που βαπτίστηκε χριστιανός ορθόδοξος. Επίσης εάν είμαι έμπορος δεν μπορώ να ανακαλέσω τα προϊόντα που έχω πουλήσει από την αγορά γιατί δεν μου ανήκουν πια! Με αυτή την έννοια είναι που ο δημιουργός δεν μπορεί να ανακαλέσει από την αγορά τα αντίτυπα που έχουν πωληθεί ούτε να αναιρέσει τη δημοσιότητα τους. Δεν μπορεί να έρθει και να πει, κυρίες και κύριοι, από αύριο απαγορεύω σε όσους είχατε μάθει το ποίημα μου απ'έξω να το απαγγέλεται όπου και αν βρεθείτε. Γιατί το ποίημα που έχουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στο κεφάλι τους <I>δεν του ανήκει πια</I>. Και είναι η σφαίρα αυτοκαθορισμού <I>αυτών των ανθρώπων</I> που παραβιάζεται από την κοινωνία συμμαχούσα τους "δικαιούχους" των πνευματικών δικαιωμάτων. <BR/><BR/>Η αλήθεια είναι ότι έχει επέλθει σύγχηση σε αρκετούς φιλελεύθερους σχετικά με αυτό το θέμα και βλέπω και εσύ να θεωρείς ότι είναι 'φιλελεύθερο' να επεμβαίνει με το ζόρι η κοινωνία στα μυαλά και στα στόματα των ανθρώπων. Έχετε πειστεί για την ύπαρξη ενός φανταστικού αγαθού που βρίσκεται τάχα στη προσωπική σφαίρα του λεγόμενου δημιουργού.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-62200448963426288542008-10-22T02:17:00.000+03:002008-10-22T02:17:00.000+03:00Συγγνώμη, όμως δεν υπάρχει νόμος (τουλάχιστον που ...Συγγνώμη, όμως δεν υπάρχει νόμος (τουλάχιστον που ανάρτησες) που με αφήνει να αντιγράψω ένα βιβλίο (ας είναι απόλυτα το ίδιο, με το όνομα του συγγραφέα και σημείωση πως είναι ανεπίσημο αντίγραφο, να μείνει ακέραιο) και να το πουλήσω ή να το δώσω δωρεάν σε κάποιον άλλο.<BR/>Έτσι δεν θα "ξέρουμε ποιος είπε τι και μακροπρόθεσμα, ποιος είναι ποιος";<BR/>Αν είναι ζήτημα για ποιος είναι ποιος κλπ, η πνευματική ιδιοκτησία ή το ηθικό δικαίωμα του δημιουργού όπως την έχεις περιγράψει δεν είναι ο καλύτερος τρόπος.Alexhttps://www.blogger.com/profile/14792091360749105761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-16008563.post-61404072351451461292008-10-22T02:10:00.000+03:002008-10-22T02:10:00.000+03:00Αυτοί οι νόμοι υπάρχουν. Λέγονται ηθικό δικαίωμα τ...Αυτοί οι νόμοι υπάρχουν. Λέγονται ηθικό δικαίωμα του δημιουργού.e-Lawyerhttps://www.blogger.com/profile/07013855875828367258noreply@blogger.com