Οι περιορισμοί της εμφάνισης υποψηφίων σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα προεκλογικά έχουν κριθεί ανεκτοί από το Συμβούλιο της Ευρώπης, "σε μια δημοκρατική κοινωνία". Δεν παύουν, όμως, να είναι περιορισμοί τόσο στο δικαίωμα του υποψηφίου να προβληθεί, στο καθήκον των καναλιών να ενημερώσουν όσο και στο δικαίωμα του κοινού να ενημερωθεί (και από αυτό το μέσο). Άρα είναι περιορισμοί της ελευθερίας τη έκφρασης και όσο λιγότεροι υπάρχουν τόσο καλύτερα.
Από την άλλη πλευρά, οι περιορισμοί που τίθενται -κατ´ αποτέλεσμα- σε πασίγνωστους υποψηφίους για την προβολή -κατ´ αποτέλεσμα- λιγότερο γνωστών υποψηφίων είναι κι αυτοί υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης.
Τέλος: τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα που ζητούν αμοιβή για φιλοξενία υποψηφίων σε εκπομπές -χωρίς να πρόκειται για "πολιτικό μήνυμα", χωρίς αποδείξεις κλπ- αλλά ως κοινών καλεσμένων πρέπει να ελέγχονται για το ποινικό αδίκημα της δωροληψίας στον ιδιωτικό τομέα αν είναι ιδιωτικά κανάλια, και της κλασικής δωροληψίας αν είναι κρατικά ("μαύρο πολιτικό χρήμα"), περιπτώσεις που αν καταγγείλετε μπορείτε να χαρατηριστείτε "μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος" και να αποφύγετε μήνυση για ψευδή καταμήνυση.
Από την άλλη πλευρά, οι περιορισμοί που τίθενται -κατ´ αποτέλεσμα- σε πασίγνωστους υποψηφίους για την προβολή -κατ´ αποτέλεσμα- λιγότερο γνωστών υποψηφίων είναι κι αυτοί υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης.
Τέλος: τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα που ζητούν αμοιβή για φιλοξενία υποψηφίων σε εκπομπές -χωρίς να πρόκειται για "πολιτικό μήνυμα", χωρίς αποδείξεις κλπ- αλλά ως κοινών καλεσμένων πρέπει να ελέγχονται για το ποινικό αδίκημα της δωροληψίας στον ιδιωτικό τομέα αν είναι ιδιωτικά κανάλια, και της κλασικής δωροληψίας αν είναι κρατικά ("μαύρο πολιτικό χρήμα"), περιπτώσεις που αν καταγγείλετε μπορείτε να χαρατηριστείτε "μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος" και να αποφύγετε μήνυση για ψευδή καταμήνυση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου