Σύμφωνα όμως με την Έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής:
"Εν προκειμένω, θα ήταν ενδεχομένως σκόπιμο να διευκρινισθεί σε ποιο καθεστώς θα υπάγονται οι εν λόγω δημοσκοπήσεις στην περίπτωση που δεν δημοσιοποιηθούν στον έντυπο ή ηλεκτρονικό τύπο αλλά, επί παραδείγματι στις ιστοσελίδες των φορέων ή επιχειρήσεων που τις διενεργούν ή στις ιστοσελίδες πολιτικών κομμάτων ή υποψηφίων ή ακόμη και σε προσωπικές ιστοσελίδες ή σε "blogs"."
Έτσι από την Έκθεση φαίνεται ότι διατυπώνεται αμφιβολία για την υπαγωγή των blogs στην έννοια του τύπου. Ωστόσο ο ίδιος ο νόμος προβλέπει ότι οι δημοσκοπήσεις που διέπονται από τις ρυθμίσεις του είναι και αυτές που διενεργούνται και μέσω διαδικτύου, ενώ σε άλλο άρθρο (βλ. προηγούμενο post) αναφέρεται ότι απαγορεύεται η με κάθε μέσο διάδοσή τους.
4 σχόλια:
Ἀπορία: Αὐτοὶ οἱ νόμοι δὲν ἀντιτίθονται στὴ συνταγματικὴ ἐπιταγὴ γιὰ ἐλευθερία τοῦ λόγου;
Αδιαμφισβήτητα. Το δικαίωμα πληροφόρησης τόσο των φορέων δημοσκοπήσεων όσο και των πολιτών είναι συνταγματικά κατοχυρωμένα και δεν υπάρχει κανένας δικαιολογημένος υπέρτερος σκοπός δημοσίου ή άλλου συμφέροντος που μπορεί να τα καταστήσει ανίσχυρα επί δύο εβδομάδες. Κατά τη γνώμη μου ακόμη και τη μέρα των εκλογών αυτά θα έπρεπε να είναι ελεύθερα.
Και αν η ιστοσελίδα στην οποία δημοσιεύονται τα αποτελέσματα δεν είναι ελληνική; Αγοράζει η εταιρία δημοσκοπήσεων μια com διεύθυνση και κάνει τη δουλειά της...
Δεν έχει σημασία, γιατί και σε αυτήν την περίπτωση η παράβαση γίνεται και στην Ελλάδα. Τα εχουμε απαντήσει πολλές φορές αυτά τα θέματα της εδαφικής εφαρμογής της εθνικής νομοθεσίας στο διαδίκτυο.
Δημοσίευση σχολίου