Τους επτά μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς αφορούν οι τελευταίες αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, με θέμα την μετάδοση παραπλανητικής διαφήμησης.
Οι σταθμοί μετέδωσαν ένα διαφημιστικό σποτ που παρουσίαζε την δυνατότητα κλήσης του τηλεφωνικού αριθμού 11880 που παρέχει μια υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου. Η υπηρεσία αυτή προβλήθηκε από το διαφημιστικό ως η συνέχεια του παλιού 131, αποσκοπώντας στην σύγχυση του κοινού, καθώς ο πραγματικός αριθμός-συνέχεια του 131 ειναι το 11888. Ο διαφημιζόμενος αριθμός δεν σχέση με τον ΟΤΕ και ακολουθεί το σύστημα της χρονοχρέωσης, ενώ η υπηρεσία 11888 προβαίνει σε μια πάγια χρέωση 0,34 λεπτών.
Το ΕΣΡ απεύθυνε συστάσεις στα κανάλια να παύσουν να μεταδίδουν την παραπλανητική διαφήμιση.
Η είδηση υπενθυμίζει ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν ευθύνη να επαληθεύουν την νομιμότητα των διαφημίσεων που μεταδίδουν. Το γεγονός ότι οι διαφημίσεις αγοράζονται ως διαφημιστικά πακέτα, δεν σημαίνει ότι λόγω της φύσης του τηλεοπτικού μέσου και της πηγής κινδύνου που αυτό αποτελεί, σε μια κοινωνία διακινδύνευσης, δεν έχουν ευθύνη να εξετάζουν το περιεχόμενό τους.
3 σχόλια:
Γιατί όμως μόνο σύσταση και όχι ΧΟΝΤΡΟ προστιμο; Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι πολύ πιο αηθές από τις εκπομπές της Τατιάνας κλπ. που τρώνε συνήθως τα πρόστιμα.
Μην ξεχνάμε όμως ότι τα κανάλια δεν πήραν μέρος στην παραγωγή αυτού του διαφημιστικού σποτ. Απλώς το αναπαρήγαγαν. Αυτός που παρανομεί περισσότερο είναι η ίδια η εταιρία που επιχείρησε να διαφημιστεί παραπλανητικά και δημιούργησε ένα παραπλήσιο νούμερο με τον τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ, αλλά με πολύ μεγαλύτερη χρέωση.
Και το πρόστιμο σε αυτούς δεν είναι αρμοδιότητα του ΕΣΡ, αλλά της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤΤ).
Αυτό το διάστημα (ΑΡΧΕΣ 08) παίζει μια διαφήμηση ενος απορρυπαντικού που προβάλλει την σωτηρία του πλανήτη πλένοντας τα ρούχα στους 30 βαθμούς. Ω τι αηδία. Ξέρουμε οτι τα απορρυπαντικά είναι ο χειρότερος εχθρός του περιβάλλοντος και οτι πέφτοντας στη θάλλασα χωρίς να διασπώνται καταστρέφουν το θαλλάσιο πλαγκτόν. Ειναι δηλητήρια. Ομως η εταιρεία παρουσιάζει το προϊόν της σαν φιλικό πρός το περιβάλλον. ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΗΜΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
Δημοσίευση σχολίου