Με τέσσερις Συστάσεις που έδωσε στη δημοσιότητα ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποκαλύπτεται η δυστοκία ορισμένων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αισθητικής και της περιποίησης του σώματος να επιστρέψουν ποσά για μη παρασχεθείσες υπηρεσίες.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί ένα θεσμό διαμορφωμένο σύμφωνα με τη φυσιογνωμία του Ombudsman, χωρίς δηλαδή αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων. Το όπλο που έχει στα χέρια του είναι τα νομικά επιχειρήματα που εξηγούν στις επιχειρήσεις τις υποχρεώσεις τους. Εάν τελικά μια επιχείρηση δεν συμμορφωθεί, ο Συνήγορος έχει εκ του νόμου αρμοδιότητα να δώσει τα πορίσματά του στη δημοσιότητα -κυρίως μέσω της ιστοσελίδας του- οπότε η αρνητική δημοσιότητα των επιχειρήσεων αποτελεί ένα κίνητρο για τήρηση των συστάσεών του.
Μερικές φορές αυτή η αρνητική δημοσιότητα ενδεχομένως να είναι χειρότερη εξάλλου από την επιβολή ενός προστίμου που μπορεί κάποιος να το πληρώσει και να συνεχίσει να ακολουθεί την παράνομη πρακτική του.
Σταδιακά πάντως οι επιχειρήσεις αρχίζουν να σέβονται τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, γεγονός που μαρτυρά και η ολοένα αυξανόμενη κατάθεση παραπόνων εκ μέρους των πολιτών σε αυτό το νεοσύστατο θεσμό. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, όπως φαίνεται από τα σχετικά στοιχεία, συνηθέστερο στόχο των καταγγελιών αποτελούν οι εταιρίες ηλεκτρονικών υπηρεσιών (isp - κινητή/σταθερή τηλεφωνία).
Πάντως η προσφυγή στο Συνήγορο του Καταναλωτή θα πρέπει να τηρεί ορισμένες προϋποθέσεις σχετικά με την αρμοδιότητά του, γεγονός το οποίο επιβάλλει τη μελέτη του νόμου και τη συνδρομή δικηγόρου για τη σύνταξη του κειμένου, προκειμένου να αποφευχθούν απαράδεκτα και σφάλματα τα οποία θα μπορούσαν να εκθέσουν τον καταναλωτή.
1 σχόλιο:
Συμφωνώ πως η αρνητική δημοσιότητα είναι πολλές φορές χειρότερη από μια τελεσίδικη χρηματική ποινή.
Παρ'όλα αυτά η διαπόμπευση στο portal του Συνηγόρου του Καταναλωτή δεν φτάνει. Θα ήταν καλό τα δημοσιεύματα να βγαίνουν και στον ημερήσιο τύπο ή/και σε περιοδικά τεύχη που να διανέμονται δωρεάν στα ΚΕΠ και άλλες δημόσιες υπηρεσίες.
Δημοσίευση σχολίου