Πέμπτη, Οκτωβρίου 02, 2008

Συνήγορος του Καταναλωτή: Παραπλανητική διαφήμηση απο Κολέγια και Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών


Με δελτίο τύπου ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει το ζήτημα της παραπλανητικής διαφήμησης που παρατηρείται αυτή την εποχή στα μέσα ενημέρωσης. Ο Συνήγορος υπογραμμίζει ιδίως το γεγονός ότι η μεταλυκειακή βαθμίδα "Κολέγιο" ενσωματώθηκε στην νομοθεσία με τον πρόσφατο νόμο 3696/2008, ο οποίος ρητά προβλέπει ότι τη λέξη αυτή μπορούν να χρησιμοποιούν στις διαφημιστικές καταχωρήσεις τους μόνο όποια ιδρύματα έχουν ήδη αδειοδοτηθεί σχετικά.

Ένα άλλο στοιχείο που υπογραμμίζει ο Συνήγορος είναι το γεγονός ότι σε διαφημιστικές καταχωρήσεις περιλαμβάνονται αναφορές στην Οδηγία 36/2005 της ΕΕ, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Όπως ορθά σημειώνει ο Συνήγορος, η Οδηγία αυτή δεν έχει ενσωματωθεί με νομοθεσία στην εσωτερική έννομη τάξη και συνεπώς δεν είναι γνωστό πως θα ερμηνεύσει η διοίκηση της διατάξεις της.

Οι Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιγράφουν το αποτέλεσμα το οποίο θα πρέπει να επιτύχουν τα κράτη - μέλη, αφήνοντάς τους την επιλογή των μέσων επίτευξης (νομοθεσία κλπ). Σύμφωνα βέβαια με τη νομολογία, όταν οι Οδηγίες προβλέπουν απροϋπόθετα και ανεπιφύλακτα δικαιώματα για τους πολίτες, αυτοί μπορούν να τα επικαλεστούν ευθέως κατά του κράτους, εάν δεν αυτό δεν έχει ενσωματώσει την Οδηγία. 

2 σχόλια:

Matrix είπε...

Πολύ σωστή κίνηση.

Μπορώ να το αναδημοσιευσω και στο blog μου?

e-Lawyer είπε...

free of charges

To νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο

 Το νομοσχέδιο προβλέποντας στο άρθρο 3 ότι ο γάμος επιτρέπεται για άτομα διαφορετικού ή ίδιου φύλου, αυτοδικαίως επεκτείνει στα ζευγάρια το...