Ενώ σε διάφορους δήμους προκηρύσσεται η θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, προκύπτουν διάφορα ερωτήματα σχετικά με τις ασυμβίβαστες ιδιότητες, αλλά και τις θετικές ιδιότητες που πρέπει να παρουσιάζουν οι υποψήφιοι. (βλ. για τα κωλύματα και ασυμβίβαστα εδώ).
Ένα βασικό ερώτημα είναι εάν ο Συμπαραστάτης του Δημότη μπορεί να είναι νομικός και διατυπώθηκε αντιρρήση ως προς το ότι μπορεί να είναι ένας εν ενεργεία δικηγόρος.
Αν αναζητήσουμε το άρθρο 14 του "Καλλικράτη" που προβλέπει τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα θα δούμε ότι με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ο νομοθέτης δεν θεωρεί λόγο αναστολής του επαγγέλματος του δικηγόρου, του συμβολαιογράφου ή των μελών Δ.Ε.Π. την ιδιότητα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Μόνο για τους δημάρχους (των δήμων άνω των 10.000 κατοίκων) ο Καλλικράτης επιβάλλει την αναστολή των επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Αντίθετα, για τον "Ελεγκτή της Νομιμότητας", θεσμό για τον οποίο ο Καλλικράτης έχει προβλέψει ότι είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ισχύει η αναστολή επαγγέλματος.
Διότι είναι προφανές ότι μια επαγγελματική τάξη η οποία ασχολείται κατ' εξοχήν με την επίλυση διαφορών είναι αυτή των δικηγόρων, οι οποίοι σαφέστατα και δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από την υποψηφιότητα για μια τέτοια θέση.
Επίσης, αποτελεσματικότεροι Συμπαραστάτες θα είναι οι δικηγόροι που δεν έχουν αποστασιοποιηθεί από τα τεκταινόμενα της αγοράς, αλλά παραμένουν εν ενεργεία και βρίσκονται σε τριβή με τις "πραγματικές" συνθήκες, σε αντίθεση με διάφορους θεωρητικούς που ενδεχομένως απλώς θα επιχειρήσουν να περιβάλλουν με θεσμικό κέλυφος τις όποιες ερμηνευτικές εκδοχές τους, μακριά βέβαια από την τρέχουσα καθημερινότητα και με άγνοια των υπαρκτών προβλημάτων των δημοτών.
Όσο για το επιχείρημα ότι δήθεν ο μάχιμος δικηγόρος που οριστεί Συμπαραστάτης θα το κάνει για αλίευση πελατείας, υπάρχει μια πολύ απλή νομική απάντηση, η οποία συμπυκνώνεται στις λέξεις "σύγκρουση συμφερόντων" (conflict of interest): ο Συμπαραστάτης δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνει καταγγελίες πελατών του και δεν θα επιτρέπεται να "πελατοποιεί" τους δημότες που προσφεύγουν σε αυτόν.
Εκτός αν θέλουμε άλλον ένα γραφειοκρατικό θεσμό που θα στελεχωθεί από ακαδημαϊκούς.
8 σχόλια:
διαφωνώ, δημιουργειται με αυτον τον τροπο αναγκη να ελεγχοται οι υποθεσεις που αναλαμβανει ο συμπαραστάτης, ανταγωνισμο στις μικρες πολεις για το ποιος δικηγορος θα παρει το μισθο που θα προβλεπεται για τη θεση αυτη, και τελος ανεξοδη και ελαφρα τη καρδια αναλυψη απο ασχετους η ακομα χειροτερα απο φιλοδοξος πολιτικαντιδες ασε που ολο το εργο θα το κανουν οι εκαστοτε ασκουμενοι του γραφειου κτλ κτλ. θα ειναι κριμα
Άρα διαφωνείς με τον Καλλικράτη.
ανεφερεστε στον καλλικρατη και εννοειτε (απο τη σκοπια του νομικου) το συνολο των νομων που καθοριζουν το πλαισιο λειτουργιας της αυτοδιοικησης. δεν διαφωνω ουτε συμφωνω με αυτον τον καλλικρατη γιατι δεν τον γνωριζω, το θεμα ομως του συμπαραστατη ισως γινει αιτια να δουμε να δημιουργουνται "μαγαζακια" και αυτο καπως πρεπει να προστατευτει (ή καπως αλλιως)
Όχι αναφέρομαι συγκεκριμένα στο άρθρο 14 του Καλλικράτη στο οποίο παρέπεμψα παραπάνω και το οποίο ρητώς εξαιρεί τους εν ενεργεία δικηγόρους από τις ααυμβίβαστες ιδιότητε με αυτή του Συμπαραστάτη.
Στην ομάδα εργασίας για τον Συμπαραστάτη των Αθηναίων έχουμε ήδη δημοσιοποιήσει μια πρότααη για την οργάνωση και λειτουργία του θεσμού, η οποία θέτει πολύ υψηλά κριτήρια και εγγυήσεις για την απρόσκοπτη δράση του συμπαραστάτη ακόμη κι αν είναι εν ενεργεία δικηγόρος.
Κάποιοι αντέγραψαν ανερυθρίαστα το περιεχόμενο τη πρότασής μας αλλά η μηχανική αντιγραφή δεν οδήγησε και σε κατανόηση του μηχανισμού που εισηγούμαστε με αποτέλεσμα να αφορίζουν την πλέον αρμόδια επαγγελματική ομάδα από την εκλεξιμότητα για τον νέο θεσμό.
Αυτό δεν θα επιτρέψουμε να αποκτήσει και θεωρητικό υπόβαθρο και θα αππδείξουμε στην πράξη ότι οι αντιγραφείς θα παραμείνουν με τα κακέκτυπα στο χέρι.
Για την πρότασή μας: symparastatis.wordpress.com
καλησπερα!! ηθελα να σας ρωτησω κατι σχετικα που δεν το εχω καταλαβει, παρα το γεγονος πως εχω διβασει ολο το νομο Καλλικρατη και τα αρθρα γυρω απο τον συμπαραστατη του Δημοτη!!
α) ειναι αποκλειστικης απασχολησης και αν ναι τι εννοειται με αυτον τον ορο!! π.χ. ενας ιδιωτης γιατρος, καθηγητης, επιστημονας μη διορισμενος στο δημοσιο μπορει ν βαλει υποψηφιοτητα!! Αν εκλεγει θα πρεπει να κλεισει το ιατρειο του και την οποιαδηποτε αλλη εργασια του!! Στα κωλλυματα του αρθρου 14 δεν διαβασα κατι σχετικο!!
Όποια θέση ο Καλλικράτης προβλέπει ότι καθιερώνεται ως "πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης", αυτό αναφέρεται ρητώς στο Νόμο (όπως για τους Δημάρχους και για τον Ελεγκτή της Νομιμότητας) και προβλέπεται σχετική αναστολή επαγγέλματος. Συνεπώς, καθώς δεν υπάρχει τέτοια ρητή πρόβλεψη για τον Συμπαραστάτη, είναι σαφές ότι δεν καθιερώνεται ως "πλήρους και αποκλειστικής" απασχόλησης.
Εξυπακούεται όμως ότι για την ορθή λειτουργία του θεσμού, ο Συμπαραστάτης θα πρέπει να είναι αφοσιωμένος στα δημόσια καθήκοντά του.
σε ευχαριστω πολυ για την αμεση ενημερωση!! ειμαι της ιδιας αποψης αλλα εδω στο δημο μας βαζουν απαραιτητη προυποθεση "το πληρους και αποκλειστικης απασχολησης"!! οχι στην προκυρηξη αλλα στις κατ'ιδιαν συζητησεις!! μηπως στηριζονται στην εγκυκλιο 59/74896/30-12-2010;
Όχι. Ούτε από την εγκύκλιο του υπουργείου προκύπτει κάτι τέτοιο.
Δείτε την εδώ:
http://www.eetaa.gr/kallikratis/support/Egkyklioi/egyklios_74896_30122010.pdf
σελ. 7.
Δημοσίευση σχολίου