Τετάρτη, Απριλίου 22, 2009

Απαράδεκτη περιφρόνηση του Συνηγόρου του Πολίτη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος


O Συνήγορος του Πολίτη έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα μέσω της ιστοσελίδας του μία επιστολή με ημερομηνία 12 Ιανουαρίου 2009 προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος. Σε αυτήν την επιστολή, η Ανεξάρτητη Αρχή επισημαίνει την πλήρη αδιαφορία της ΔΕΠΟΣ Α.Ε. προς αίτηση ενδιαφερόμενης που εκκρεμεί από το 2004 (μετατροπή σύμβασης ορισμένου χρόνου σε αόριστης διάρκειας), μολονότι από τον Μάιο του 2008 το ΑΣΕΠ έχει ήδη αποφανθεί για την νομιμότητα του αιτήματος.

Στην επιστολή του Συνηγόρου που δημοσιοποιήθηκε σήμερα αναφέρεται: 

"Ο Σ.τ.Π προσπάθησε μέσω αλλεπάλληλων τηλεφωνικών οχλήσεων να διαπιστώσει  την αιτία της καθυστέρησης. Ωστόσο, η κυρία ***, Πρόεδρος της ΔΕΠΟΣ Α.Ε, ουδέποτε απάντησε στις τηλεφωνικές οχλήσεις της συνεργάτιδάς μου Αικατερίνης  Παπανικολάου, ενώ ούτε ο κύριος ***, νομικός σύμβουλος της ΔΕΠΟΣ Α.Ε, ούτε η κυρία ***, σύμβουλος του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε σε τηλεφωνική επικοινωνία με την κυρία Αικατερίνη Παπανικολάου παρείχαν κάποια εξήγηση σχετικά με τους λόγους της καθυστέρησης. Ο Σ.τ.Π επανήλθε με νεότερη επιστολή στις 02.10.2008, με την οποία επεσήμανε την άρνηση συνεργασίας της διοίκησης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι, σύμφωνα με τη νομολογία του Σ.τ.Ε., η μη συμμόρφωση με αποφάσεις του ΑΣΕΠ αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα (Σ. τ. Ε. 1861/2002), παρακαλούσε δε εσάς, αξιότιμε κύριε Υπουργέ, ως πολιτικός προϊστάμενος να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να συγκληθεί το Δ.Σ της ΔΕΠΟΣ Α.Ε, για να αποφασίσει τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου της κυρίας *** σε  αορίστου, κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω απόφασης του ΑΣΕΠ."


Αυτά επισήμαινε πριν από τέσσερις μήνες ο Συνήγορος στον Υπουργό Περιβάλλοντος, χωρίς να έχει λάβει μέχρι σήμερα απάντηση. Γι' αυτό και ο Συνήγορος προσέφυγε στο μόνο οιονεί κυρωτικό μέσο που διαθέτει: την δημοσιοποίηση της αδιαφορίας του Υπουργού.


Η καθυστέρηση αποτελεί την καρδιά της γραφειοκρατίας. Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι θεσμός που εργάζεται για την καταπολέμηση κάθε μορφής κακοδιοίκησης. Η ίδια η άρνηση συνεργασίας μαζί του και η μη απάντηση στην επιστολή του αποτελεί ομολογία αποτυχίας για τον Υπουργό Περιβάλλοντος. 



3 σχόλια:

Panos Ipeirotis είπε...

Δυστυχώς η διοίκηση διαπιστώνει σιγά σιγά ότι ο ρόλος του ΣτΠ είναι καθαρά συμβουλευτικός, χωρίς καμία εξουσία. Έτσι σιγά σιγά οι υπηρεσίες απλώς αγνοούνε τις επιστολές και παρεμβάσεις του Συνηγόρου. Καθώς τα διοικητικά δικαστήρια απαιτούνε πολύχρονες διαδικασίες για να εξετάσουνε μια υπόθεση (στην ουσία, αρνησιδικία) ο ρόλος του ΣτΠ καταντά διακοσμητικός.

e-Lawyer είπε...

Αυτό όμως σημαίνει ότι ο Συνήγορος θα πρέπει να ασκήσει και τις πιο "σκληρές" του αρμοδιότητες, όπως η κίνηση πειθαρχικής διαδικασίας για υπαλλήλους που δεν συνεργάζονται μαζί τους και η αποστολή φακέλων στον εισαγγελέα για το ποινικό αδίκημα της μη συνεργασίας με τον Συνήγορο του Πολίτη.

Υπάρχουν δηλαδή δραστικές δυνατότητες για να αντιληφθούν οι υπηρεσίες ότι δεν είναι και τόσο διακοσμητικός ο Συνήγορος, αλλά μπορεί να τρίξει τα δόντια σε όσους του βγάζουν γλώσσα.

Panos Ipeirotis είπε...

Μα εδώ είναι το ωραίο. Τι πάει να πει "μη συνεργασία με το ΣτΠ"; Αν η διοίκηση απαντά με επιστολές αλλα δε συμμορφώνεται; Συνεργασία υπάρχει αλλά υπάρχει διάσταση απόψεων. Ο πολίτης μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια έχοντας και τις αποφάσεις του ΣτΠ στο πλευρό του. Αλλά μέχρι να βγει απόφαση...

Εχω πολύ θετικές εμπειρίες από το ΣτΠ (όαση στο χάος της Ελληνικής διοίκησης). Η υπόθεσή μου είναι διαθέσιμη στο http://pages.stern.nyu.edu/~panos/MKE/ και έχει να κάνει με στρατολογιά και έκδοση πιστοποιητικου μονίμου κατοίκου εξωτερικού. Ο Συνήγορος εξάντλησε τις δυνατότητές του. Δυστυχώς, αν δεν υπάρχει θέληση συνεργασίας από τις αρχές και ο Συνήγορος δεν έχει ουσιαστικες εξουσίες, με νομικίστικα τεχνάσματα είναι εύκολο να παρακάμψεις και να αγνοήσεις τις απόφάσεις του ΣτΠ.

Δυστυχώς, ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη. Ίσως αν ο Συνήγορος είχε τη δυνατότητα επιβολής ασφαλιστικών μέτρων, να γινότανε κάτι...

To νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο

 Το νομοσχέδιο προβλέποντας στο άρθρο 3 ότι ο γάμος επιτρέπεται για άτομα διαφορετικού ή ίδιου φύλου, αυτοδικαίως επεκτείνει στα ζευγάρια το...