"Α.ΝΤΑΛΑΡΑ: [...]Ξέρω όλη την υποδομή των πνευματικών δικαιωμάτων. Κάτι που αφορά κι εσάς πολύ παιδιά, ε;
Β.ΠΕΡΡΗΣ: Eμάς οτιδήποτε έχει πνεύμα μας αφορά.
Α.ΝΤΑΛΑΡΑ: Όχι, όχι. Πνευματικά δικαιώματα εννοώ με την εξής έννοια, πέρα απ' την πλάκα...
Γ.ΔΙΑΜΑΝΤΗ: Kάτσε να μας πει, να μάθουμε κάτι.
Α.ΝΤΑΛΑΡΑ: ... και συγγενικά. Εσύ μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά με τρία παιδιά κι εσύ με δύο και να είστε πολυτάλαντοι και αύριο να σας φέρουνε, βασισμένη πάνω στη δουλειά σας που κάνετε στο ραδιόφωνο, μία λίστα digital και να χάσουν όλοι τη δουλειά τους. Και τούτος και ο ηχολήπτης και οι άλλοι. Δεν έχουν κατοχυρωθεί τα πνευματικά δικαιώματα. Και τα συγγενικά. Δηλαδή εσείς είστε παραγωγοί, έχετε συγγενικά, δεν έχετε πνευματικα, δεν γράφετε τραγούδια. Όμως κάνετε, ας πούμε, μια λιστα τραγουδιών. Κάνετε ένα πρόγραμμα. Πιστεύω ότι υπάρχει μια συγγένεια, μια συνάφεια, μεταξύ καλλιτεχνών και δημοσιογράφων, ο ευρύτερος χώρος των media, ο οποίος αν δεν θεσμοθετηθεί, ορισμένα minimum πράγματα, πέρα από την πλάκα τώρα.
Β.ΠΕΡΡΗΣ: Όχι, όχι.
Α.ΝΤΑΛΑΡΑΣ: Δηλαδή αύριο αν σου κατεβάσουν όλη την εκπομπή και την βάλει ένας με άλλη φωνή, ε δεν έχεις δικαίωμα. Θα μου πεις "εντάξει, χαλαρά, να τα 'χει όλος ο κόσμος" αλλά κάποια στιγμή χρειάζεται μια κατοχύρωση της πνευματικής εργασίας από το Internet.
Γ.ΔΙΑΜΑΝΤΗ: Παιδιά εγώ μετά από αυτό, ψηφίζω ΑΝΝΑΑΑ ΝΤΑΛΑΑΑΡΑΑΑ".
Αν κατανοώ ακριβώς αυτό που λέει η κα Νταλάρα είναι ότι θα πρέπει να κατοχυρωθεί, να πατενταριστεί το δικαίωμα στην "ιδέα", στο "concept" μιας εκπομπής.
Το ελληνικό δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας όμως, δεν επιτρέπει την κατοχύρωση της ιδέας, αλλά μόνο των συγκεκριμένων διατυπώσεων των έργων του λόγου και της τέχνης. Η κατοχύρωση της ιδέας είναι ακριβώς το σημείο που δεσμεύει την δημιουργικότητα, δεσμεύει υπέρμετρα την ελευθερία του REMIX που λέει ο Λορενς Λέσινγκ. Που κλειδώνει τη γνώση, όπως μια πεταλούδα σε μια σταγόνα από κεχριμπάρι.
Διαβάστε εδώ τη σχετική νομολογία των δικαστηρίων που δεν επιτρέπουν κατοχύρωση της ιδέας.
Γενικά, στο ελληνικό δίκαιο δεν υπάρχει "κατοχύρωση" (registration), αλλά μόνο πρόστασία που αποκτάται με την ίδια τη διατύπωση, δηλ. τη δημιουργία του έργου. Το έργο δεν αντιμετωπίζεται ως "πατέντα" στο δικό μας δίκαιο.
Εάν η κα Νταλάρα δεν εννοούσε αυτό ακριβώς που καταλαβαίνω από το παραπάνω απόσπασμα, μπορεί να το διευκρινίσει.
Εάν όμως εννοεί αυτό που καταλαβαίνω, είμαι αντίθετος.
12 σχόλια:
Απαιτεί μεγαλη προσπάθεια να καταλαβουμε τι εννοει η κ. Νταλάρα. Παντως αν οντως εννοεί και πιστεύει στην "κατοχύρωση" της ιδέας, με βρισκει εντελως αντιθετη.
Για να παραμεινουν ζωντανες και για να αναπτυχθουν, η γνώση και η δημιουργία πρεπει να διακινουνται ελεύθερα.
Λέει ότι μπορεί κάποιος να φτιάξει μια "digital λίστα" βασισμένη στην εκπομπή. Δηλαδή με κάποιο τρόπο να αντιγραφεί και να ψηφιοποιηθεί το concept μιας εκπομπής, όχι το ίδιο της το περιεχόμενο.
Μιλαει για την δομή, το concept, την ιδέα.
Κάνω λάθος;
Μάλλον εχεις δικιο, αλλα δεν ειναι πολυ ξεκάθαρο.
Αναφερεται σε "μια λιστα τραγουδιών", αυτο δεν ειναι concept, ετσι δεν ειναι?
Έχω την υποψία ότι μιλά για το αρ.49 του 2121/93 και επεκτείνει την έννοια του "ερμηνευτή" ώστε να περιλάβει και τον ραδιοφωνικό παραγωγό. Με λίγα λόγια η επιλογή της σειράς των τραγουδιών αποτελεί ιδιότυπη "εκτέλεση" ή "ερμηνεία" Συνεπώς οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί δικαιούνται, σύμφωνα με τη λογική αυτή, συγγενικά δικαιώματα!
Αν και μάλλον θα πρέπει να ερωτηθεί και γι αυτό!
Η σειρά των τραγουδιών "ερμηνεία"!
Ειλικρινά ελπίζω να μην το εννοεί.
Ελπίζω κάποτε να απαντήσει πριν να είναι πολύ αργά.
"η επιλογή της σειράς των τραγουδιών αποτελεί ιδιότυπη "εκτέλεση" ή "ερμηνεία" "
Mα είναι δυνατον!! Τι ειδους λογική είναι αυτή;
Ελπίζω να το διευκρινησει σύντομα.
Το λινκ που δίνω στο μπλογκ της έχει και χώρο για σχόλια.
Parempiptontws h playlist thewreitai paragwgh kai prostatevetai apo copyright ws derivative work (kai den einai kati periergo, edw prostatevontai oi databases http://ec.europa.eu/internal_market/copyright/prot-databases/prot-databases_en.htm), an deis ta diafora compilation cds apo djs exoun kanonika copyright kai plhrwnoun gia ta sygenika dikaiwmata stis diskografikes opws alloste kai oi radiofwnikoi paragwgoi pou plhrwnoun gia na paizoun kommatia stis ekpompes tous (des sto ebu gia to kathestos sthn evrwph). Epishs h ekpomph tous -pera ap' th mousikh- einai copyrighted material kai malista an laveis ypopsh kai to radio theater (opou kai pali den einai dhmiourgoi, mono o skhnotheths exei dikaiwmata dhmiourgou) klp milame gia terastio content. Ayto to content einai prostatevmeno apo copyright (kai oxi mono stis radiofwnikes paragwges alla kai stis thleoptikes -ki ekei paizoun mousikh allwn arketes fores-) hdh opote den katalavainw ti protinei h Ntalara h ti thelei na pei.
Telos pantwn profanws kai prepei na vgei kai na dieykrinisei ti ennoei alla nomizw oti to zalisame ligaki to thema. Poly aksia tis dineis me olo ayto to ntavantouri. Einai aplo an de dieykrinisei tis theseis ths de th stavrwnoume, de katalavainw giati exei ginei meizon zhtima kai giati synexizeis na thn taytizeis me to pasok.
Τα ξέρω αυτά mickflemm, αλλά προφανώς η κα Νταλάρα όταν λέει ότι δεν υπάρχει ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ εννοεί άλλα πράγματα. Εννοεί ενδεχομένως κάποιο πατεντάρισμα έξτρα.
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
ΔΕΝ το ζαλίσαμε το θέμα, όταν η κυρία Νταλαρα θα περνάει τέτοιες πολιτικές στη Βουλή και θα λέει το ΠΑΣΟΚ "ορίστε δεν περάσαμε three strikes".
Το three strikes είναι μία περίπτωση. Η αντίληψη ότι όλα πρέπει να κατοχυρώνονται και να πατεντάρονται για να μην έρθει μια "digital λιστα" και διώξει τους "πολυτάλαντους παραγωγούς" δεν ανήκει στην πολιτική μιας ανοικτής κοινωνίας της γνώσης, αλλά στην υπεράσπιση μικροσυνδικαλιστικών αιτημάτων του star system.
Εγώ πάλι νομίζω οτι όλο αυτό γίνεται εκ του πονηρού και σαν μελλοντικός επιστήμονας θα σχολιάσω οτι σύντομα ο δρόμος της ανθρώπινης ιστορίας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε μέσω της εκλογικής διαδικασίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο να αποβληθεί μια και καλή η συντεχνία δικηγόρων-πολιτικών μηχανικών-γιατρών-συμβολαιογράφων που θεωρούν οτι αποτελούν τη κοινωνική πυραμίδα (του προοδευτικού/διαφωτιστικού Παντεπόπτη Οφθαλμού της Νέας Παγκόσμιας Τάξης) στην Ελλάδα και οτι όλοι πρέπει να κινούνται στα δικά τους πλαίσια.
Θεωρώ τη συμπεριφορά όλων όσων στήριξαν και μέσω twitter αυτό το μικρό "campaign" εντελώς απαράδεκτη και όσον αφορά τους περισσότερους θεωρώ οτι παρασύρθηκαν. Όσον αφορά τις δηλώσεις και την ερμηνεία τους το λιγότερο βάζετε λόγια στο στόμα της κυρίας Νταλάρα και παρερμηνεύετε κατά το δοκούν τα λεγόμενά της.
Ως ανταπάντηση στο πρώτο post έχω να πω, οτι "άβγαλτη", ναι είναι η κυρία Νταλάρα, απέναντι σε άδικες επιθέσεις τέτοιου τύπου, που προσπαθούν να ακυρώσουν και να ματαιώσουν την καλή προσπάθεια που όντως κάνει το Πα.Σο.Κ. απέναντι σε θέματα πνευματικών δικαιωμάτων και ελεύθερου λογισμικού.
Δια της πλαγίας οδού, κάποιος άνθρωπος που χρησιμοποιεί τη λογική του, μπορεί να δει οτι όλο αυτό το σκηνικό προφανώς δε γίνεται στο επίπεδο της μικροπολιτικής αλλά σε ένα ανώτερο επίπεδο όπου προσπαθεί να επιβληθεί η αντίθετη και αντιδραστική άποψη, δηλαδή αυτή του copyright και των πατεντών μέσω του κλασσικού σχήματος δημιουργίας ανωμαλίας.
Προσπαθήστε λοιπόν με σοβαρά επιχειρήματα να απαντήσετε στις παραπάνω κατηγορίες μου και να αποδείξετε οτι δεν είστε ελέφαντες και πράκτορες της Novo Ordo Seclorum και τότε μόνο θα δεχτώ να κάνει το ίδιο και η κυρία Νταλάρα η οποία δεν έχει καμία μα καμία υποχρέωση να απαντήσει με το ζόρι σε προκαθορισμένες και παραπλανητικές ερωτήσεις που τίθενται εκ του πονηρού και με αυτόν τον τρόπο.
Τα παραπάνω τα γράφει ένας άνθρωπος που δεν θα ψηφίσει το Πα.Σο.Κ. αλλά δεν αντέχει την αδικία.
Καμία "επίθεση", είναι δημόσιο πρόσωπο και τα λεγόμενά της αποτελούν αντικείμενο δημόσιου διαλόγου.
Εμείς απλώς μελετούμε αυτά που λέει η υποψήφια και περιμένουμε τις συγκεκριμένες απαντήσεις της.
Είναι δικαίωμά της να μην απαντήσει και δικαίωμά μας να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Κανένα "ζόρι" λοιπόν.
Συμβολαιογράφους δεν νομίζω ότι έχει η Βουλή πάντως.
Δημοσίευση σχολίου