Τετάρτη, Ιουνίου 07, 2017

Ψήφισμα 2048 (2015) Διακρίσεις κατά διεμφυλικών στην Ευρώπη

Το 2015, η Κοινοβουλευτική Διάσκεψη του Συμβουλίου της Ευρώπης εξέδωσε ένα ψήφισμα με τίτλο "Διακρίσεις εις βάρος των διεμφυλικών στην Ευρώπη". Το κείμενο απ' όσο έψαξα δεν έχει κυκλοφορήσει στα Ελληνικά, οπότε εδώ ακολουθεί μια μετάφρασή του.
1. Η Κοινοβουλευτική Διάσκεψη διαπιστώνει με οδύνη ότι τα διεμφυλικά πρόσωπα αντιμετωπίζουν εκτεταμένες διακρίσεις στην Ευρώπη. Αυτή λαμβάνει μια ποικιλία εκφάνσεων, συμπεριλαμβανομένων των δυσκολιών στην πρόσβαση στην εργασία, την στέγαση και τις υπηρεσίες υγείας και τα διεμφυλικά άτομα στοχοποιούνται συχνά από την ρητορική μίσους, το έγκλημα μίσους, την κακοποίηση και την σωματική και ψυχολογική βία. Το γεγονός ότι η διεμφυλική κατάσταση θεωρείται ασθένια από διεθνή διαγνωστικά εγχειρίδια προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπει και αποτελεί ένα επιπρόσθετο εμπόδιο στην κοινωνική συμπερίληψη τους.
2. Η ενημέρωση για την κατάσταση των διεμφυλικών ανθρώπων είναι ελλειπέστατη στο γενικό κοινό και οι ακριβείς πληροφορίες, χωρίς προκαταλήψεις είναι σπάνιες στα μέσα ενημέρωσης. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερα επίπεδα προκατάληψης και εχθρότητας, τα οποία μπορούν να αποφευχθούν. 
3.Η Συνέλευση ανησυχεί για τις παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων, ιδίως για το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και την σωματική ακεραιότητα που αντιμετωπίζουν οι διεμφυλικοί άνθρωποι όταν υποβάλουν αίτημα για νομική αναγνώριση φύλου. Οι σχετικές διαδικασίες συχνά επιβάλλουν την στείρωση, το διαζύγιο, την διάγνωση της διανοητικής ασθένειας, χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες ιατρικές πράξεις, ως προϋποθέσεις. Επιπρόσθετα, τα διοικητικά βάρη και οι πρόσθετες προϋποθέσεις όπως μια χρονική περίοδος "εμπειρίας ζωής" στο επιθυμητό φύλο καθιστούν την διαδικασία αναγνώρισης γενικά δυσκίνητη. Περαιτέρω, ένας μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών κρατών δεν έχουν διατάξεις για την αναγνώριση φύλου, καθιστώντας αδύνατο για τα διεμφυλικά άτομα να μεταβάλουν το όνομα και το φύλο τους στα επίσημα έγγραφα ταυτοποίησής τους και στα δημόσια αρχεία. 
4.Ένας αριθμός κρατών μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης έχουν πρόσφατα αναθεωρήσει τις νομοθεσίες τους για την νομική αναγνώριση φύλου ή βρίσκονται στη διαδικασία αναθεώρησης. Ορισμένοι κανόνες βασίζονται στην αρχή του αυτοπροσδιορισμού και δεν απαιτούν μακρές και πολύπλοκες διαδικασίες ή την εμπλοκή ιατρών ή ψυχιάτρων.

5.Η Συνέλευση υποδέχεται θετικά, σε αυτό το πλαίσιο, την ανάδειξη ενός δικαιώματος στην ταυτότητα φύλου που πρώτα κατοχυρώθηκε στην νομοθεσία της Μάλτας, δίνοντας σε κάθε άτομο το δικαίωμα στην αναγνώριση της ταυτότητας φύλου του και το δικαίωμα να το αντιμετωπίζουν και να το αναγνωρίζουν σύμφωνα με αυτήν την ταυτότητα.
6.Υπό το φως αυτών των σκέψεων, η Συνέλευση καλεί τα κράτη μέλη:
6.1.όσον αφορά την νομοθεσία και τις πολιτικές κατά των διακρίσεων
6.1.1.
να απαγορεύσουν ρητά την διάκριση που βασίζεται στην ταυτότητα φύλου με την εθνική νομοθεσία κατά των διακρίσεων και να συμπεριλάβουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των διεμφυλικών ατόμων στις αρμοδιότητες των εθνικών οργάνων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, με ρητή αναφορά στην ταυτότητα φύλου
6.1.2.
να εφαρμόσουν τα διεθνή πρότυπα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ως προς αυτόν τον τομέα, χωρίς διακρίσεις λόγω ταυτότητας φύλου
6.1.3.
να συλλέγουν και να αναλύουν πληροφορίες και δεδομένα ως προς την τήρηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων των διεμφυλικών ατόμων, συμπεριλαμβανομένων των διακρίσεων λόγω ταυτότητας φύλου και πολλαπλών διακρίσεων, όπως και ως προς την τρανσφοβική δυσανεξία και τα εγκλήματα μίσους - αυτά τα δεδομένα είναι αναγκαία για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της νομοθεσίας και των πολιτικών κατά των διακρίσεων καθώς και για την παρακολούθηση του αντικτύπου τους
6.1.4.
να θέσουν σε ισχύ νομοθεσία κατά του εγκλήματος μίσους που παρέχει ειδική προστασία για τα διεμφυλικά άτομα από τα τρανσφοβικά εγκλήματα και περιστατικά - να παρέχουν ειδική εκπαίδευση για την ευαισθητοποίηση των υπαλλήλων των διωκτικών αρχών και των στελεχών της Δικαιοσύνης
6.1.5.
να παρέχουν αποτελεσματική προστασία από τις διακρίσεις λόγω ταυτότητας φύλου ως προς την πρόσβαση στην εργασία στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και την πρόσβαση στην στέγαση, στην δικαιοσύνη και στην φροντίδα υγείας 
6.1.6.
να συμπεριλάβουν και να συμβουλεύονται διεμφυλικά άτομα και τις οργανώσεις τους κατά την σύνταξη και την εφαρμογή νομικών μέτρων και πολιτικών που τα αφορούν
6.2. όσον αφορά την νομική αναγνώριση φύλου:
6.2.1.
να αναπτύξουν ταχείες, διαφανείς και προσβάσιμες διαδικασίες, βασιζόμενες στον αυτοπροσδιορισμό, ως προς την αλλαγή των ονομάτων και του καταχωρισμένου φύλου των διεμφυλικών ατόμων στα πιστοποιητικά γέννησης, τα δελτία ταυτότητας, τα διαβατήρια, τους τίτλους εκπαίδευσης και άλλα παρόμοια έγγραφα - να καταστήσουν αυτές τις διαδικασίες διαθέσιμες για όλα τα άτομα που επιθυμούν να τις χρησιμοποιήσουν, ανεξάρτητα από την ηλικία, την κατάσταση υγείας, την οικονομική κατάσταση, ή το αστυνομικό ιστορικό. 
6.2.2.
να καταργήσουν την στείρωση και άλλες υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις, όπως και την διάγνωση ψυχικής υγείας ως αναγκαίες νομικές προϋποθέσεις για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου ενός ατόμου στην διαδικασία για την μεταβολή του ονόματος και του καταχωρισμένου φύλου
6.2.3.
να καταργήσουν κάθε περιορισμό στο δικαίωμα των διεμφυλικών ατόμων να παραμένουν σε έγγαμη κατάσταση μετά την αναγνώριση του φύλου τους - να διασφαλίζουν ότι οι σύζυγοι ή τα παιδιά τους δεν χάνουν δικαιώματα
6.2.4.
να εξετάσουν την συμπερίληψη τρίτης επιλογής καταχώρισης φύλου στα έγγραφα ταυτοποίησης, για όσα άτομα το επιθυμούν
6.2.5.
να διασφαλίσουν ότι τα βέλτιστα συμφέροντα των παιδιών είναι το πρωταρχικό κριτήριο σε όλες τις αποφάσεις που αφορούν παιδιά

6.3.
όσον αφορά τις θεραπείες επαναπροσδιορισμού φύλου και την φροντίδα υγείας:
6.3.1.
να καταστήσουν προσβάσιμες για τα διεμφυλικά άτομα τις διαδικασίες επαναπροσδιορισμού φύλου, όπως είναι η ορμονική θερπαεία, η χειρουργική επέμβαση και η ψυχολογική υποστήριξη και να διασφαλίσουν ότι χρηματοδοτούνται από δημόσια προγράμματα ασφάλισης υγείας - οι περιορισμοί στην κάλυψη κόστους πρέπει να προβλέπονται από τον νόμο, να είναι αντικειμενικοί και σύμφωνοι με την αρχή της αναλογικότητας 
6.3.2.
να συμπεριλάβουν τα διεμφυλικά άτομα ρητώς στις έρευνες, τα σχέδια και τα μέτρα για την αποτροπή των αυτοκτονιών - να ερευνήσουν εναλλακτικά μοντέλα υγείας διεμφυλικών, βασισμένα στην ενημερωμένη συγκατάθεση
6.3.3.
να τροποποιήσουν τις κατηγοριοποιήσεις νοσημάτων που χρησιμοποιούνται σε εθνικό επίπεδο και να υποστηρίξουν την μεταβολή των διεθνών κατηγοριοποιήσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα διεμφυλικά άτομα, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, δεν κατηγοριοποιούνται ως διανοητικώς ασθενή, εξασφαλίζοντας και την πρόσβαση στις απαραίτητες ιατρικές θεραπείες χωρίς στιγματισμό

6.4.
όσον αφορά την πληροφορηση, την πρόκληση ευαισθητοποίησης και την εκπαίδευση:
6.4.1.
να συμπεριλάβουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των διεμφυλικών ατόμων και τις διακρίσεις που βασίζονται στην ταυτότητα φύλου στην εκπαίδευση περί ανθρώπινων δικαιωμάτων και τα επαιδευτικά προγράμματα, όπως επίσης και σε ενημερωτικές εκστρατείες ευαισθητοποίησης που απευθύνονται στο γενικό κοινό
6.4.2.
να παρέχουν πληροφόρηση και ενημέρωση σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης, υπαλλήλους των διωκτικών υπηρεσιών και επαγγελματίες των υπηρεσιών υγείας, ψυχιάτρους και γενικούς ιατρούς όσον αφορά τα δικαιώματα και τις ειδικότερες ανάγκες των διεμφυλικών ατόμων, με ιδιαίτερη εστίαση στην επιταγή για σεβασμό της ιδιωτικής ζωής και της αξιοπρέπειάς τους.


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Απαγόρευση λειτουργίας καμπάνας ναού λόγω ηχορύπανσης

  Σε υπόθεση που εκπροσωπώ τον θιγόμενο πολίτη, μετά από 2 προσωρινές διαταγές, το Πρωτοδικείο Καλαμάτας εξέδωσε και απόφαση ασφαλιστικών μ...