Μια υπόθεση κληρονομικού δικαίου από την Θράκη, στην οποία τα Ελληνικά δικαστήρια έκριναν -τελικά- ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος της Σαρίας κατά τις συνθήκες των Σεβρών και της Λωζάνης θα δικαστεί στο Τμήμα Ευρείας Σύνθεσης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Ο θανών είχε κάνει διαθήκη σε συμβολαιογράφο αφήνοντας όλη την περιουσία στη σύζυγό του. Όμως, οι αδελφές του θανόντος προσέβαλαν την διαθήκη στα Ελληνικά δικαστήρια ισχυριζόμενες ότι αφού ο θανών ήταν μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης έπρεπε να εφαρμοστεί το κληρονομικό δίκαιο της Σαρίας και να πάει στον μουφτή κι όχι σε συμβολαιογράφο (οπότε θα κληρονομούσαν και οι αδελφές). Το πρωτοδικείο και το εφετείο απέρριψε την προσφυγή των αδερφών κι έκρινε ότι ήταν δικαίωμα του θανόντος, όπως οι άλλοι Έλληνες πολίτες, να αφήσει με δημόσια διαθήκη την περιουσία του στην γυναίκα του. Ο Άρειος Πάγος όμως έκρινε ότι τα δικαστήρια της ουσίας δεν έλαβαν υπόψη τους την Σαρία, ανέτρεψε την απόφαση του εφετείου και έστειλαν την υπόθεση πίσω για νέα απόφαση που έκρινε ότι όντως έπρεπε να εφαρμοστεί η Σαρία. Τώρα, η χήρα του θανόντος έχει προσφύγει στο ΕΔΔΑ κατά της Ελλάδας, επικαλούμενη παραβίαση των άρθρων 6 και 14 της ΕΣΔΑ, δηλαδή αθέμιτη διάκριση εις βάρος της λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων που την υπάγουν αυτομάτως στην Σαρία και όχι στις διατάξεις του Αστικού Κώδικα όπως τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες. Και φυσικά, επικαλείται παράβαση του άρθρου 1 του 1ου πρωτοκόλου ΕΣΔΑ, δηλαδή του δικαιώματος στην ιδιοκτησία, γιατί λόγω Σαρίας χάνει τα 3/4 της περιουσίας της ενώ με τον Αστικό Κώδικα θα κληρονομούσε όλη την περιουσία του συζύγου όπως λέει η διαθήκη του!
Το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει πολλές φορές καταδικάσει το καθεστώς της Σαρίας ως αντίθετο στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, κυρίως για τα ζητήματα των γάμων ανηλίκων, την θέση της γυναίκας, κ.τ.λ. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα κρίνει το ανώτατο δικαστικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ως προς την ισχύ της Σαρίας σε σχέση με την Συνθήκη της Λωζάνης.
3 σχόλια:
ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Από το βιβλίο της Αντιγόνης:
Το δράμα είναι μια σύνθετη ποιητική δημιουργία που αποτέλεσε ύψιστη πνευματική έκφραση των κλασικών χρόνων.
(έτσι εξηγείται που ο Κουν πέθανε με το τσιγάρο στο στόμα).
Στο ποιητικό αυτό είδος χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από το Έπος και τη Λυρική Ποίηση, ενώ κατά την παρουσίαση του ενώπιον του κοινού συνόδευαν τον λόγο η μουσική και η όρχηση·
(έτσι εξηγείται η ανάγκη του εφοπλιστή να μας πουλήσει τα ναρκωτικά του: σκόνες ή ομάδα)·
γιατί το δράμα δεν προοριζόταν για μια απλή απαγγελία αλλά για παράσταση ενός συγκλονιστικού γεγονότος, που εξελισσόταν σαν ζωντανή πραγματικότητα μπροστά στους θεατές.
Ψέματα. Χρωματισμένα ψέματα. Εγώ ζω τώρα. Δεν έχω καμία κυκλοφορική βεβαιότητα γύρω σε τα δράματα και τις περασμένες εποχές της καλοσύνης και της ησυχίας της ζωής. Θέλω να είμαστε σήμερα καλά και όχι να είμαστε καλά τότε που δεν ζούσαμε.
Τι είναι συγκλονιστικό γεγονός;
~
ΜΟΡΙΑΚΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
Ζηλεύουμε το χρυσό ρολόι του αρχιεπισκόπου Κύπριδος
ζηλεύουμε την Πορς του Νίκου Δήμου επίσης·
γιατί ό,τι ζηλεύουν και φθονούν οι τηλεπαρουσιαστές
ή ο χυδαίος ευρωβουλευτής Κεφαλογιάννης
πρέπει να το κάνουμε και εμείς
γιατί αυτοί ξέρουν την ανθρώπινη φύση πολύ καλά.
Κι όλα ενώ γίνονται οι μετατοπίσεις
των τεκτονικών πλακών
στα δέρματα οι μολύνσεις
στα μυρμηγκάκια τα φορτία
ένα φορτίο ήλιος και ένα φορτίο από βροχή
ένα φορτίο πρωινού αέρα ευχάριστης
αποπνικτικότητας όταν το ίδιο το αμίλητο
μυρμήγκι εντοπίζει και τριπλάρει τον σεισμό
χορεύει μιαν λαμπάντα χάνεται
στο μονοπάτι του κουφώματος
ενώ στο κρεβάτι παραδίπλα
πεθαίνει ο Νίκος Δήμου
με πολύ μεγάλη όρεξη
το απόγευμα κυλάει φυσιολογικά.
~
ΠΙΠΕΡΑΚΙ ΆΣΤΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ
i
Αποτυπώνει τον γραφειοκρατισμό
του ναζιστικού καπιταλισμού
αυτός ο κασιδιάρης Γλέζος.
Απόδειξη ότι έκανε πρωθυπουργό
έναν ευρωναζιστή και τώρα
σφυρίζει αριστερότερα. Πιο
αριστερά είναι ο τάφος.
Πέσε, Γλέζε, εντός του λάκκου.
ii
Η οικονομία μετατρέπει την αγραμματοσύνη
σε λέξεις ελληνικές που απαγγέλονται.
Ο ευρωμονόδρομος είναι
ο νυχτερινός έρως του Λαπαβίτσα.
Ξυριστική πείρα με μπλου σκάγια.
iii
Για να πάρουμε την εξουσία στα χέρια μας
πρέπει να δούμε πράσινες πινακίδες
του ΑΜΚΑ και τις λυσσαλέες πράσινες
πινακίδες του φαξ και του φωτοτυπήματος.
~
ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΣΒΟ
Με τα ελληνικά Μπαλάφα και Σταύρου Θεοδωράκη
θα πάμε να διαβάσουμε ήσυχα ήσυχα
τον Γιώργο τον Σεφέρη.
Μήπως -γιατί- αν έχουν τόσο καλούς ποιητές
-νομπελίστες (μιας ζωής)- γιατί αυτοί είναι ούτω αγράμματοι;
Α! Είναι (i) που η λογική δεν συναρμόζεται
στα επιστημονικά δεδομένα της ζωής
και που (ii) θα μας καταπείσουνε στο τέλος.
Με τι; Με Σεφερέους και Μπαλαφέους.
~
ΞΥΠΟΛΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΥΡΙΤΙΔΑΠΟΘΗΚΗΣ
Είμαι από μόρια· άρα δεν συσχετίζομαι με τις ανοησίες που μου λένε οι διάφοροι.
Το χλιαρό νερό στα πόδια μου πολύ με δυσφορεί.
Το κρύο νερό όταν έρχεται λέω: ωραίο καλοκαίρι της ζωής!
Νύχτα χωρίς κοράκια τρώει ουρανό που φεύγει ένα σύννεφο
πολύ γρήγορα πάνω στο ημιδιαφανές φεγγάρι.
Θορυβώδης επίσκεψη σε ξυλουργείο μέχρι τα έξι πρώτα χρόνια είναι η χαρά.
Το πλύσιμο είναι η πορεία και άλλες φορές με γυρίζει
μέσα από το ινδιάνικο φαράγγι πέρα στον καπνό του τρένου
και άλλοτε πάλι βαδίζω αργά τρώγοντας το γλυκό σταφύλι μου
στον δρόμο με το χώμα δίχως τις πρωκτικές ακαρθασίες σκύλων.
Ο ύμνος της Νέας Δημοκρατίας πέτυχε όχι γιατί ήτανε boner
εκείνος ο συνθέτης! Μα επειδή ο ίδιος (συνθέτης) εκείνη την ημέρα
-ημέρα της απόφασης- μέτρησε και θαύμασε πολλές διαφορετικές
πρωκτικές ακαθαρσίες σκύλων στον δρόμο που εβάδιζε καταπορευόμενος.
Αηδιάζω καμιά φορά όταν βλέπω ζωγραφισμένους σκύλους στα ιλουστρασιόν βιβλία.
Κάπως καλύτερα αν ήταν με νερομπογιές·
τα λιπαρά πρωκτικά απορρίμματά της ξυλουργικής αμπέλου της ζωής κάπως thun τα ξεχνούσα.
ΈΚΤΡΩΣΙΣ ΣΤΑ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΔΙΑ
Σε μια ώρα θα κατέβουν τα αρχεία
που θα μεταφραστούν σε φυτικά εκχυλίσματα
μέσα στον πυρηνικό φάκελο
της ναζιστικής μεμβράνης ακουστικής επίτευξης
αιώνων υπερχειλισμένων με σπέρμα
λιπαντικά πόνους αιματώματα των κοριτσιών
του ψηφιακού μύθου.
τι έχουν οι προηγημένες λέξεις;
δεν είναι προηγηθήσαι; δεν είναι προηγητικές;
δεν προηγούνται;
άμβλωση στην πτήση από Λονδίνο
όταν ο ιός Κορνήλιος καπετανεύει
ο πατέρας Διονύσιος με τον λοστό
την Άσπα σπλαγχνικώς αναμοχλεύει.
μη μιλάτε: η λαγνική Άσπα μας
κοιμάται· μη μιλάτε.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ
Ψάχνουμε στο YouTube τοπολογία
μα δεν υπάρχει
ένα βίντεο ελληνικό
να λέει τι πράγμα είναι αυτό.
Όταν ήμουνα παιδί
ο δάσκαλος έλεγε
ελληνικά:
εκείνος ο μαθητής μου
γνωρίζει τοπολογία-
αλλά ο δάσκαλος δεν μου έδειχνε
εμένα
ούτε ένα πεπερασμένο όριο
στο χι μηδέν (δείκτης).
Λίγο να τύχαινε και -
και όλη η γνώση των αιώνων
π.χ. ο Κωστάκης Τσάτσος
θα γαμιούταν με τον Αύγουστο
Κορτώ.
Θα συνέπιπταν δηλαδή
η γνώση των αιώνων
με την λογική ηδονή
του Φράνσις Μπέικον μαζί.
Μιας ζωής...
Δημοσίευση σχολίου