"Ο ιατρός, επικαλούμενος λόγους συνείδησης, έχει
δικαίωμα να μη μετέχει σε νόμιμες ιατρικές επεμβάσεις
στις οποίες αντιτίθεται συνειδησιακά, εκτός από επείγουσες περιπτώσεις." (άρθρο 2 παρ. 5 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, Ν.3418/2005).
"1. Ο ιατρός μπορεί να επικαλεσθεί τους κανόνες και
τις αρχές της ηθικής συνείδησής του και να αρνηθεί
να εφαρμόσει ή να συμπράξει στη διαδικασία τεχνητής
διακοπής της κύησης, εκτός εάν υπάρχει αναπότρεπτος
κίνδυνος για τη ζωή της εγκύου ή κίνδυνος σοβαρής και
διαρκούς βλάβης της υγείας της. Στην περίπτωση αυτή,
απαιτείται σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του κατά
περίπτωση αρμόδιου ιατρού.
2. Ο ιατρός οφείλει να παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη στη γυναίκα που ζητεί την παροχή των υπηρεσιών
του, πριν προχωρήσει στη διακοπή της κύησης." (άρθρο 31 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, Ν.3418/2005).
Αυτά φυσικά γνωρίζουν ένα όριο: το ανθρώπινο δικαίωμα της γυναίκας για σεβασμό της ιδιωιτκής και οικογενειακής της ζωής. Τα ανωτέρω άρθρα δεν επιτρέπεται να οδηγούν σε παραβίαση του άρθρου 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Αυτά φυσικά γνωρίζουν ένα όριο: το ανθρώπινο δικαίωμα της γυναίκας για σεβασμό της ιδιωιτκής και οικογενειακής της ζωής. Τα ανωτέρω άρθρα δεν επιτρέπεται να οδηγούν σε παραβίαση του άρθρου 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Στην υπόθεση P. & S. κατά Πολωνίας, ένα 14χρονο κορίτσι εμφανίστηκε με τη μητέρα της σε ένα νοσοκομείο της πόλης Λουμπλίν (η 9η μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας) και ζήτησε να κάνει έκτρωση, γιατί είχε μείνει έγκυος από βιασμό. Αρχικά, ο υπεύθυνος του νοσοκομείου είπε ότι δεν ήταν υποχρεωμένος να δεχτεί το αίτημα και είπε στην μητέρα του θύματος να το παντρέψει. Μετά από διάφορα γραφειοκρατικά ευτράπελα, ανάμεσα στα οποία και η παρέμβαση ενός Καθολικού ιερέα, που προσπάθησε να πείσει το θύμα να γεννήσει, το νοσοκομείο της Λουμπλίν έβγαλε μέχρι και δελτίο τύπου ότι δεν προκειται να συμβάλει στην έκτρωση και το θέμα έφτασε στις ειδήσεις. Μετά, η οικογένεια προσέφυγε σε ένα νοσοκομείο στη Βαρσοβία, όπου ο ιερέας μαζί με έναν ακτιβιστή κατά των εκτρώσεων επισκέφθηκε το θύμα! Το νοσοκομείο βομβαρδίστηκε από e-mail να μην προχωρήσει στην έκτρωση, οπότε η μητέρα πήρε το θύμα για να φύγει από το νοσοκομείο αλλά οι ακτιβιστές δεν της επέτρεπαν ουτε ταξί να πάρει και ειδοποίησαν την αστυνομία. Το θύμα οδηγήθηκε σε καταφύγειο για εφήβους, καθώς ένα δικαστήριο αφαίρεσε την γονική μέριμνα απο τη μητέρα της. 3 μήνες μετά, το Υπουργείο Υγείας παρενέβη για να γίνει η έκτρωση.
Η Πολωνική Κυβέρνηση, ενώπιον του ΕΔΔΑ είπε μεταξύ άλλων ότι οι γιατροί είχαν εκφράσει "αντίρρηση συνείδησης" λόγω των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων που ήταν αντίθετες στην έκτρωση. Ο Πολωνικός νόμος για τα Ιατρικά Επαγγέλματα δίνει τέτοιο δικαίωμα στους γιατρούς, οι οποίοι όμως οφείλουν: α) να αρνηθούν εγγράφως και αιτιολογημένα την ιατρική πράξη για λόγους συνείδησης και β) να παραπέμψουν τον ασθενή σε άλλον ιατρό που μπορεί να κάνει την πράξη. Αυτό δεν συνέβη στην κριθείσα υπόθεση και το ΕΔΔΑ είπε ότι το κράτος πρέπει να βρίσκει ένα μηχανισμό ώστε οι συνειδησιακές ενστάσεις των γιατρών να συμβαδίζουν με τα συμφέροντα των ασθενών. Το ΕΔΔΑ καταδίκασε την Πολωνία που δεν εξασφάλισε αυτή την ισορροπία σε παραβίαση του άρθρου 8 της ΕΣΔΑ (σεβασμός της ιδιωτικής ζωής), παρόλο που τελικά ο υπουργός έδωσε την άδεια, ακριβώς επειδή οι γιατροί δεν είχαν παραπέμψει, ως όφειλαν, το θύμα σε άλλον γιατρό οι ίδιοι.
5 σχόλια:
ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Τα μεγάλα πάθη των ανθρώπων
οπού θέλουν να γαμήσουν συνεχώς
ειδικώς τα βυζιά και την ανωφέρεια
εκείνης που την αγαπούν αδιακούρευτα
π.χ. της Feya
εξηγούνται από τους ακράτητους
ρυθμούς της μουσικής
που όταν πέσουνε στο πατίνι
τηλεοπτικό καταργούντ'
ευτελίζονται
δεν ανήκουν πια στην μουσική.
Οπότε τελικά στο Ευρωκοινοβούλιο
σε μια τουαλέτα ζήτημα
του Άλκη Θρύλου
με την φωτογραφία
μόνος του να ανταμωθεί
ο Φώτης ο Κουβέλης
και να την καταβρεεεεέξει.
Η ΑΡΑΙΩΣΗ
Σήμερα πάλι νύχτα είναι νύχτωσε
και ο εγγράμματος πρώην πρωθυπουργός
που νύχτωσε πάλι σήμερα νύχτα είναι
είναι μόνος με τον ολόρθον πούτσο του
πάνω στο ευρωπαϊκό κρεβάτι σκοτεινόν
δεικτικός εξαπλωμένος δρόμος σκοτεινός
ως δρέπει τους καρπούς της λογικής και της Ευρώπης
της τραπέζης και του φυσικού κόσμου
συλλογισθείς ότι πόσο μαλθακός ήταν
που εμπιστεύτηκε την γνώμη και την γνώση
των πελταστών και των πελτέδων.
αλλά όποιον και αν ρωτούσε λόγιο
ή τηλεπαρουσιαστή χυδαίο οικοδομής
που 'χει απλωμένα τα γυναίκεια εσώρουχα στα σίδερα
τι θα του έλεγε! ποιος καίγεται να μάθει
τι θα πάθει ένα γελοίο subject που θ' ανοίξει ένα φάσκελο.
Ασθενές οξύ και άλας του οξέος.
Ασθενής βάση και ισχυρή βάση.
Ασθενές οξύ και ισχυρό οξύ.
Ασθενής βάση και ισχυρή βάση.
Δύο ασθενή οξέα: ΗΑ + ΗΒ.
Όλα επιδρούν με τα κοινά ιόντα τους.
~
ΥΠΟΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ
Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν μπλογκ
μα όταν θέλουν να μιλήσουν στο κοινό
ανοίγουν την προσωπική ενημερωτική τους επιχείρηση.
Όταν διαβάζουμε στο πορνοσάιτ της επιχειρηματικότητας
π.χ. στο ναζιστικό σάιτ του Λαζόπουλου
ότι οι φημολογουμένοι του χωρισμού
ούτε διάψευσαν ούτε επιβεβαίωσαν την είδηση
είναι τότε τα γράμματα της είδησης μαύρη κλειδαριά
παλαιοσιδερική πέφτει από ύψος σπάει τα δάχτυλα
νιώθουμε απίστευτο κλείσιμο σε σκονισμένη βοθροφυλακή
μαντευόμαστε όπως πάντα κλασικά ημιπαράνομοι
σε τούτη τη ζωή ακούμε τον ήχο από τα πόδια μας
να σέρνουν αλυσίδες και βρωμόνερα.
Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ
Η Χρυσή Αυγή μεταφορικό ρόλο
και περιστροφικό εκτελεί μέσα
στο βάθος της κωλοτρυπίδος
του Πέτρου Μάρκαρη κι άσπρης
σαν περιστέρι.
Πού είναι αυτός ο άνθρωπος;
Χάθηκε.
Και δεν πεθαίνει κιόλας να γελάμε
με το άκαφτο σκήνωμα του
που θα είναι και σημαντικό
ως θ' απαγγέλεται φωνή του ορθολογισμού
στον skai πέρασες
ποταμίσια εποχή του βίου
της ζωής πέρασε
το καινούργιο εξατμίστηκε τσιγκέλι.
~
ΧΩΡΙΣ ΤΡΙΠΛΕΤΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
σε ένα χείλος γκρεμού
ολόασπρου γκρεμού
ασβεστωμένου
σ' άλλο χείλος άλλου γκρεμού
επιστρωμένου με την άσφαλτο τριαντάφυλλου
σε οποιοδήποτε χείλος ξέχειλο γκρεμού
εγώ ξαπλώνω.
Το ένα πόδι μου το ρέπω προς τα σύγνεφα
το άλλο πόδι μου το ρέπω
προς την ενηλικίωση του πλακόστρωτου
που είναι οφθλαμαπάτη του ερημικού νερού
ο άνεμος τα ρέπει τα κοντύτερα μαλλιά μου
περαστικά πουλιά που ζουν και πεθαμένα
απορροφούν και ανακλούν κι αντανακλούν τον ήλιο.
Μαύρη κατάρα ανεβαίνει το γκρεμό μου προς τα πάνω
από τα βάθη της αβύσσου προς τα άνω
λαχταράει μη μου συμβεί να πέσω
κι αν πέσω θα με πιάσει
όμως αν δεν πέσω καθώς αυνανίζεται
και αυτή θα χύσει πολλές φορές ως ανέρχεται
με κότσυφες και διαστημόπλοια πεζή από την άβυσσο
για να με συναντήσει και να διαπιστώσει αυτό που γίνεται.
Δεν είναι πράγμα της καθημερινότητας η παρουσίαση
στο χείλος του γκρεμού του ασβεστωμένου
από τριανταφυλλένιο εκχύλισμα
δεν είναι πάντα ανέφελος ο ουρανός της άβυσσος.
~
ΠΑΛΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΣΑΜΑΡΙΑ ΣΤΡΙΦΤΑ
Ι
η επίλυση του προβλήματος
πολλές φορές
μας οδηγεί στο γάβγισμα
μας παρασέρνει
στις σκυλίσιες σοβαρότητες: κιμάς
νομίζουμε ότι δεν υπάρχει
πρόβλημα
που δεν λύνεται μετά από
εξάσκηση στην όραση
άρα χρονοταΐστρα θέαση
της προβληματικής κατάστασης
του προβλήματος του λαϊκού ελληνικού νομίσματος
φοίνικας
δραχμή
τι προτιμάτε
ψυχρανώμαλοι ευρωπαίοι κ' αίθριοι
άρα για να ζήσουμε αναγκαστικά
πρέπει να περπατήσουμε
στην αρχή προς θαυμασμόν του ροζ αγκαθιού
της φύσης (και της φύσεως)
ύστερα προς αγορίστικο στοιχειώδη αυνανισμό
ανάμεσα σε δέντρα και φυλλώματα
καρπούς και τζιτζικώματα
βγάλε τώρα τον παπαδήμιο
στην τηλεόραση για να σου λυπηθούμε την Ευρώπη
ώστε να είμαστε προσφερόμενοι
αν μας δει και μας παρακολουθήσει αυτή
εκείνη
που ενηλικιώθηκε
ψάχνουσα σαν εμάς
να ξεψαχνίσει κατά την πορεία των οδών
ό,τι ξεψαχνίζεται σε πόδια της
χωρίς να αφήνει ίχνη των ιστών
του καιομένου δεινοσαύρου
ανάμεσα στα δόντια και στην πίπα της
πώς άραγε ποτέ
να ονομάζεται εκείνο
το καθιστικό ξεσύνολο
της ραπτικής βελόνης.
ΙΙ
ως ζωντανοί που είμαστε
κάθε στιγμή ζωής παντού
σε ό,τι νιώθουμε παίζεται
η υγεία της επόμενης στιγμής της ζωής.
δεν είναι αστειάκι
είναι φυσική πραγματικότητα της έμβιας ύλης-
ω θολές πουτάνες που όποιον σας πλησιάζει
για να σας γαμάει ξάστερα τον αρχίζετε στο κήρυγμα
της φιλοσοφούσης μισοζωίας σας
στα εργοτάξια της διαπύρου στύσης
στις πόλεις στα χωριά και στις πλατείες...
ΙΙΙ
έλα έλα θέλω να σε γαμήσω
θέλω να γλείψω το μουνί σου
όπως δεν έγλειψε ποτέ κανένας κύριος
και ποτέ καμία ωραία πουτάνα
σύζυγος του μεσαιωνικού ανδρός της
φαναράκι-επεξήγηση δεν έγλειψε ποτέ
κάποιαν ωραία θυγατέρα του ποιητή των Βωμών
και της πολιτευομένης μοναξίας
(προάγγελη της τηλεοπτικής ενημερώσεως)
έλα έλα θέλω να σε γαμήσω
με τα σκυλίσια δόντια της ψυχής
και του υποκριτικού ακόλαστου θανάτου σου
καργυόλα.
ΓΙΟ ΓΙΟ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΑΙ
βαξεβάνης: "τα τριγώνια".
για να διαβάσουμε για την τρομοκρατία
πέφτουμε στον συνεργαζόμενο με τις μυστικές υπηρεσίες
πλούσιο δημοσιογράφο του ευρωλαϊκιστικού καθεστώτος
και ανακαλύπτουμε τα λεγόμενα πουλιά τριγώνια.
η εκμεταλλευτική γραφειοκρατία έχει πλάκα. εδώ π.χ.
με τα τριγώνια νιώσαμε σαν να μιλήσαμε σοβαρά
με τον γραμματέα Ζαχόπουλο για την ποίηση
προ της πτώσεως. μας λείπει το φθινόπωρο
μιαν υπόσχεση αναδυόμενης βροχής
η αγραμματοσύνη του Μάριου Πλωρίτη
όλο το τίποτα που είναι το κενό της παρεΐστικης ιονόσφαιρας.
ΨΕΜΑ ΚΑΘΕ ΛΕΞΗ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ
i
με το αστρικό φως του μπάνιου
το λευκό φυσιολογικό ογκωδέστατο
από νουκλεοτίδια και σάρκα αυτί μου
αποκαλύπτεται. το βλέπω.
ελπίζω στο πραγματικό αυτί μου.
ii
γιατί ελπίζω στο αυτί μου;
διότι εκτρώσεις έγιναν
αμβλώσεις έγιναν
πόσες;
μήπως έγιναν
όσες χρειάστηκαν για να βγει
τελικά
ο Κορνήλιος ο κάπτεν και ο πάιλοτ
για να καθοδήσει τελικώς στην ασφάλεια
συνετά τα πιθανά αερόπλανα;
iii
αναδεύω το βλέμμα του μυαλού μου
βλέπω πορτοκαλένια σκάφη.
σκέπτομαι: για να κάνω οικονομία
θα την γεμίσω με το νερό του λουσίματος
και θα την αδειάσω στην αφοδευτική λεκάνη
για να οσμιστεί από το αφρόλουτρο.
οικονομική διαδικασία του σύμπαντος είμαι.
iv
χάλασα το μυαλό μου στον στέλιο ρόκκο
(αξιοπρεπής φωνή αλλά έργο σαν έργο νεοέλληνος φιλοσόφου)
χάλασα το μυαλό μου στον θέμη αδαμαντίδη
(έχει ένα τραγούδι που ο ίδιος το λέει το χειρότερο
(άραβας θα γίνω) αλλά δεν είναι το χειρότερο
γιατί χειρότερα είναι τα σοβαρά τα αληθινά του...)
αλλά ευτυχώς δεν έχω πίεση στηθάγχη ζαχαροδιαβήτη...
μικρό το κακό.
v
ένα νεκρικό παγωτό παρατάω να θερμαίνεται.
το παρατώ στην θέρμανσή του.
θα το φάω μετά που θα έχει λιώσει
όπως λιώνει ο λευκός καρχαρίας
το τσιφτετέλι της θαλάσσης
στις εθνικές οδούς υδάτινων βυσμάτων.
vi
Διονύσης των Αμβλώσεων.
έλα έλα πικραμένη κατσιβέλα έλα
έλα να μου κάνεις συντροφιά έλα
πάμε στην Γιουρομέντικα να τα φάμε
έλα πάμε κ' έχει ο Διονύσης ντέρτι
πάμε να τα φάμε έλα πάμε.
Δημοσίευση σχολίου