Δευτέρα, Ιανουαρίου 09, 2012

Tα καφέ του κέντρου στο Πταισματοδικείο

Σήμερα βρέθηκα στο Πταισματοδικείο Αθηνών, σε μια αίθουσα όπου εκδικάζονταν οι αγορανομικές παραβάσεις των καφέ-μπαρ του κέντρου της πόλης. Στη συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων, το θέμα ήταν το εξής: οι καταστηματάρχες είχαν υπερβεί το χρονικό όριο χρήσης μουσικής στα καταστήματά τους, το οποίο όμως τους είχε επιτραπεί με απόφαση του Δήμου Αθηναίων, η οποία είχε λήξει μεν, αλλά οι ίδιοι είχαν ήδη υποβάλλει αιτήσεις για ανανέωσή της. Στο μεσοδιάστημα, από την λήξη της άδειας μέχρι την έκδοση της ανανέωσης από τον Δήμου, τους είχαν επισκεφθεί αστυνομικά όργανα και είχαν βεβαιώσει παραβάσεις, παρόλο που οι καταστηματάρχες τους είχαν πει ότι δεν έφταιγαν οι ίδιοι, αλλά ο Δήμος Αθηναίων που είχε καθυστερήσει στην έκδοση των ανανεώσεων.

Άκουσα ότι ορισμένοι καταστηματάρχες συναντήθηκαν με την αρμόδια αντιδήμαρχο, η οποία τους είπε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα με το Πταισματοδικείο, γιατί, πολύ απλά, θα πήγαιναν οι κατηγορούμενοι, θα έδιναν τις νέες άδειες του Δήμου και θα αθωώνονταν. Έτσι κι έγινε σε όλες τις περιπτώσεις που υπήρχε όντως νέα άδεια του Δήμου: αθωώθηκαν.

Αποτέλεσμα: η έλλειψη συντονισμού αστυνομίας και Δήμου Αθηναίων οδήγησε στο "σκαμνί" μια σειρά επαγγελματιών του κέντρου της πόλης, οι οποίοι έχασαν όλο το πρωί τους για μια καθαρά γραφειοκρατική κι αντιπαραγωγική διαδικασία. Επειδή η αστυνομία έσπευσε να βεβαιώσει τις παραβάσεις στο μεσοδιάστημα, κι επειδή ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει κάποια αυτοματοποιημένη διαδικασία για την ρύθμιση του θέματος ή έστω για την παρέμβαση στην αστυνομία, ώστε να αναμένει μέχρι την έκδοση των ανανεώσεων.

Να λοιπόν ποιος φόρτωσε τα πινάκια αυτού του Δικαστηρίου με ανούσιες και λυμένες υποθέσεις: το Ελληνικό Δημόσιο, που δεν είναι σε θέση να συντονίσει τις ενέργειές του, με αποτέλεσμα να χάνονται παραγωγικές ώρες και των εργαζόμενων αλλά και των δικαστών, γραμματέων, αστυνομικών και δημοσίων κατηγόρων.

Ο αντίλογος λέει: "να μην κάνει η αστυνομία τη δουλειά της;" Να την κάνει, αλλά εκεί που χρειάζεται και όταν χρειάζεται. Όταν ο καταστηματάρχης σου επιδεικνύει τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης στο Δήμο και ο Δήμος είναι εκείνος που κωλυσιεργεί, δεν φταίει ο πολίτης. Ο πολίτης έχει κάνει ό,τι χρειάζεται. Ένας καλύτερος συντονισμός αστυνομίας και Δήμου θα έλυνε αυτό το θέμα με εύκολο τρόπο, ώστε να μην χάνονται άσκοπα παραγωγικές ώρες και για την αστυνομία και για την Δικαιοσύνη, αλλά και για τον πολίτη που πληρώνει τελικά και τους τρείς με τους φόρους και τα δημοτικά τέλη.

Σαν αντιστάθμισμα, ο ίδιος ο Δήμος θα έπρεπε προ πολλού να είχε στείλει αυτεπαγγέλτως στο Πταισματοδικείο τις ανανεώσεις των αδειών, ώστε αυτές οι υποθέσεις να οδηγηθούν κατευθείαν στο αρχείο, χωρίς να χρειάζεται να γίνει ολόκληρη δίκη για κάθε περίπτωση.


1 σχόλιο:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και να ήταν μόνο αυτό... Πού να δεις και τα πρόστιμα των δήμων για ξενόγλωσσες διαφημίσεις ή πινακίδες (σ.σ. νόμιμες πινακίδες), και τόσα άλλα

Απαγόρευση λειτουργίας καμπάνας ναού λόγω ηχορύπανσης

  Σε υπόθεση που εκπροσωπώ τον θιγόμενο πολίτη, μετά από 2 προσωρινές διαταγές, το Πρωτοδικείο Καλαμάτας εξέδωσε και απόφαση ασφαλιστικών μ...