Σχολιάζω με κόκκινο ενδιάμεσα
Κύριε Υπουργέ, είπατε προηγουμένως ότι ανακάλεσαν την παραίτηση οι δυο δικαστές. Εμείς χαιρόμαστε για το διαδικαστικό του θέματος, αλλά έχουμε διαφορετική οπτική γωνία γι’ αυτά τα ζητήματα. Εσάς σας ενδιέφερε να ανακαλέσουν την παραίτηση για να υπάρχει άλλη μια επικοινωνιακή επιτυχία. Εμάς μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο της παραίτησης, το γιατί παραιτήθηκαν, και αυτό θα έπρεπε να μας προβληματίσει όλους, αν αναιρέθηκαν εκείνοι οι λόγοι, αν δηλαδή η δικαιοσύνη έχει πλέον τα εχέγγυα ότι δεν ποδηγετείται, ότι δεν πιέζεται, ότι οι ανεξάρτητες Αρχές θα λειτουργούν όπως ακριβώς προβλέπει ο νόμος και δεν θα γίνεται καμμία παρέμβαση, είτε νομοθετική είτε μυστική, στη λειτουργία των θεσμών. Όμως πολύ φοβούμαι ότι μάλλον πάλι επικοινωνιακά γίνεται. Και θα χάσετε και δεύτερη φορά επικοινωνιακά –να είστε σίγουρος- με την ανάκληση της παραίτησής τους.
Άκουγα προηγουμένως όσον αφορά το νομοσχέδιο από την Παράταξη του ΛΑ.Ο.Σ. τον εισηγητή και τους αγορητές να μιλούν τόσο υπερβολικά εναντίον του νομοσχεδίου, προτάσσοντας την ηθική. Μου θύμισαν, τώρα και με τις αμερικάνικες εκλογές, την κ. Σάρα Πέιλιν, που μίλαγε για ηθική, για οικογένεια, και βέβαια η κόρη της, που δεν ήταν παντρεμένη, ήταν έγκυος. Εμείς είμαστε με την κόρη, είμαστε με την πρωτοβουλία να θέλει να δημιουργήσει δική της οικογένεια, να αποκτήσει μια σχέση την οποία θα μπορεί να νομιμοποιήσει οποιαδήποτε στιγμή κι ανεξάρτητα από το τυπικό μέρος, αυτή η σχέση θα είναι ουσιαστική. Σε αντίθεση βέβαια με αυτούς που πιστεύουν ότι η ηθική είναι αυτή που πρέπει να προβάλλεται, εμείς πιστεύουμε ότι η υπερβολική ηθική και η ηθικολογία είναι αυτή που ανοίγει πρώτη την πόρτα στην ανηθικότητα.
Τότε γιατί με το δικό σας νομοσχέδιο απαγορεύετε στα ζευγάρια με σύμφωνο να υιοθετούν; Για ποιο λόγο με το δικό σας νόμο του 2002 για την ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή αποκλείσατε με ρητό τρόπο από τα ομόφυλα ζευγάρια να αναγνωρίζονται ως γονείς;
Και βλέπουμε καθώς πρέπει κυρίους, χρόνια τώρα παρακολουθούμε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, και ξαφνικά τρίβουμε τα μάτια μας μόλις βλέπουμε ότι αυτοί είναι παιδεραστές, ότι αυτοί είναι βιαστές, κι όμως έχουν την «βιτρίνα» και το «κουστούμι» ενός, κατά τα άλλα, ηθικού κι έντιμου.
Αγαπητοί συνάδελφοι, πιστεύει κάποιος ότι κινδυνεύει η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικογένεια από τέτοιους θεσμούς, όπως είναι η πρόταση του νομοσχεδίου για το σύμφωνο συμβίωσης, ή από τον πολιτικό γάμο; Κινδύνεψε ποτέ η ελληνική κοινωνία; 92% ήταν οι Έλληνες ορθόδοξοι, 92% είναι και σήμερα. Άλλαξε κάτι στη ζωή των Ελλήνων, στον τρόπο ζωής, στις αξίες τους, από τον πολιτικό γάμο; Θυμόμαστε τότε πόσο μεγάλες αντιδράσεις υπήρχαν σε μια τομή που απαιτούσε η τότε εποχή για την ελληνική κοινωνία. Κι έχουν λυθεί χιλιάδες προβλήματα. Και βέβαια ο πολιτικός, ο θρησκευτικός γάμος, αλλά και το σύμφωνο συμβίωσης δεν θα λύσουν τα προβλήματα μιας οικογένειας, γιατί τα προβλήματα ξεκινούν από αλλού.
Κι όμως σ’ αυτό το νομοσχέδιο, κύριε Υπουργέ, που έπρεπε να κάνετε μια βαθιά και γενναία τομή, αναιρέσατε τα κυρίαρχα στοιχεία του βάσει πάλι της επικοινωνιακής τακτικής, βλέποντας ότι οι δημοσκοπήσεις παρουσιάζουν ότι το 65% των ψηφοφόρων της παράταξής σας δεν συμφωνούν σ’ αυτήν την κατεύθυνση. Αναιρείτε δηλαδή την ουσιαστική παρέμβαση, το αρχικό σκεπτικό με το οποίο θα καταθέτατε το νομοσχέδιο κι είναι ολοφάνερο. Κι ενώ προβλέπεται εδώ ότι η σύζυγος μπορεί να παίρνει και το όνομα του συζύγου, όταν σκεφθήκατε να το φέρετε σε μια τροπολογία να ισχύει και στο θρησκευτικό γάμο, τότε ξεσηκώθηκαν κάποιοι και βέβαια κάνατε πίσω. Το επώνυμο της γυναίκας δεν είναι το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι τα δικαιώματα, μ’ αυτόν που συμβιώνεις. Αν παλεύεις μαζί του, αν δουλεύεις μαζί του, αν ιδρώνεις μαζί του, αν ξενυχτάς μαζί του και δεν έχεις τα ίδια δικαιώματα που θα έχει κάποιος που είναι παντρεμένος με θρησκευτικό ή πολιτικό γάμο, τότε νομίζω ότι αδικούμε τους πολίτες, αδικούμε την ίδια την κοινωνία.
Δεν προβλέπετε και κάποια άλλα σημεία. Δηλαδή αν κάποιος ζει μ’ ένα σύμφωνο συμβίωσης δεν θα μπορεί να συνυπηρετήσει μ’ αυτόν που συμβιώνει, δεν θα μπορεί να έχει μια μοριοδότηση στις μεταθέσεις; Εδώ υπάρχουν νέοι άνθρωποι που παντρεύονται με πολιτικό γάμο για να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη Δημόσια Διοίκηση και στις θέσεις που προκηρύσσονται. Θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο να αντιμετωπίζονται και όσοι προτιμούν αυτόν τον τρόπο για να ζήσουν μαζί.
Ο βουλευτής αναφέρεται σε μια εργαλειακή χρήση του πολιτικού γάμου (παντρεύονται για να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη Δημόσια Διοίκηση) και το παρουσιάζει ως ... επιχείρημα για επέκταση αυτής της κατάστασης και στο σύμφωνο συμβίωσης! Αυτή είναι η στρέβλωση της σοσιαλδημοκρατικής εκδοχής του συμφώνου που υιοθετεί το ΠΑΣΟΚ: επέκταση όλων των κοινωνικοασφαλιστικών διατάξεων που ισχύουν για τους συζύγους στα άτομα που θα συνάπτουν σύμφωνο. Για να μπαίνουν πιο εύκολα στο Δημόσιο!
Το πρόβλημα, αγαπητοί συνάδελφοι, δεν είναι ο τρόπος σύνδεσης των ανθρώπων. Γιατί βλέπουμε καθημερινά ότι γάμοι γίνονται, και θρησκευτικοί και πολιτικοί, και τώρα θα υπάρχει και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης. Το πρόβλημα είναι πόσα άτομα χωρίζουν.
Ένα δικαίωμά τους είναι "πρόβλημα" με το οποίο πρέπει να ασχολείται η Βουλή των Ελλήνων;
Και πρέπει να βρούμε τους λόγους, γιατί χωρίζουν.
Σύμβουλος γάμου είσθε;
Πρέπει να βρούμε τους λόγους στην κοινωνία, αυτούς τους λόγους που υπάρχουν σήμερα και που δημιουργούν αυτά τα προβλήματα.
Οι λόγοι είναι η διαφορά συζύγου - ερωμένης: 30 κιλά.
Και να επιβάλουμε αυτόματο διαζύγιο στους άκληρους.
Πρέπει να δούμε τα προβλήματα που προκύπτουν από την έγγαμη συμβίωση μετά. Είναι η ανεργία; Είναι η κοινωνική αστοχία; Είναι η ανασφάλεια; Είναι η αστικοποίηση;
Η αστικοποίηση είναι πρόβλημα όσων χωρίζουν; Κοινωνική αστοχία είναι κάτι σαν τς ηρωίδες της Μπάρμπρα Κάρτλαντ που παντρεύονται πλούσιους και γοητευτικούς κυρίους;
Χιλιάδες προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά που δεν έχουν καμμία σχέση με αυτούς που παντρεύονται. Έχουν σχέση με αυτούς που θα χωρίσουν.
Άρα το βασικό μας μέλημα θα πρέπει να είναι το εξής, να δημιουργήσουμε μια κοινωνικά δίκαιη κοινωνία, με ισονομία, με ίσες ευκαιρίες για όλους, για να έχουμε λιγότερους χωρισμούς και όχι περισσότερους γάμους.
Bodyline και κρέμες προσώπου για όλες τις συζύγους λοιπόν.
Πείτε μου, πώς θα παντρευτεί κάποιος, όταν μέχρι τα είκοσι εννέα-τριάντα σπουδάζει και βρίσκεται μετά ένας καλός Βουλευτής, του βρίσκει μια θέση με το «STAGE» με 300, 400 και 500 ευρώ;
Άρα οι βουλευτές φταίνε που δεν παντρεύεται ο κόσμος.
Και από εκεί και πέρα, αν έχει αυτήν την εργασιακή ευκαιρία του ενός, ενάμιση χρόνου μπορεί να ρυθμίσει τη ζωή και με τα 500 ευρώ μπορεί να παντρευτεί;
Να απευθυνθεί σε άλλον βουλευτή.
Άρα, κύριε Υπουργέ, άλλα θα πρέπει να δούμε. Μ’ αυτό το νομοσχέδιο που φέρατε σήμερα, αυτά δεν λύνονται. Δεν λύνονται γιατί δεν είχατε το θάρρος να κάνετε μια βαθιά τομή που χρειαζόταν σήμερα η ελληνική κοινωνία. Αντί να λύσετε προβλήματα, μάλλον δημιουργείτε περισσότερα νομικά προβλήματα που θα τα βρούμε σε λίγο μπροστά μας.
Η κοινωνική συνοχή είναι το στοίχημα όλων μας. Όμως, με τα νομοσχέδια που φέρνετε –όπως με το ασφαλιστικό- η καταρράκωση των θεσμών των Ανεξάρτητων Αρχών, η παρέμβαση στους θεσμούς, τα φαινόμενα διαφθοράς και η οικονομική δυσπραγία πραγματικά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σήμερα από μια κυβέρνηση σαν αυτή που σήμερα έχει ο ελληνικός λαός, δηλαδή την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία και άτολμη είναι και βέβαια δεν έχει ούτε τη βούληση, ούτε τη θέληση, ούτε την ευαισθησία να δημιουργήσει ένα διαφορετικό μέλλον για τον τόπο.
Νομίζω ότι χρειαζόμαστε βαθιές αλλαγές με κοινωνική συμμετοχή, αλλαγές οι οποίες θα φέρουν ένα άλλον αέρα αισιοδοξίας για τον τόπο μας.
Ευχαριστώ πολύ. Kι εμείς ευχαριστούμε για την συγκλονιστική παρέμβαση, γεμάτη με απτές και πρακτικές ιδέες για επίλυση των συγκεκριμένων προβλημάτων που τίθενται με το νομοσχέδιο και για την άρθρο προς άρθρο ανάλυση των αντινομιών του.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου