Τετάρτη, Δεκεμβρίου 10, 2008

Τσαγκαρουσιάνε, ο pitsirikos θα εξακολουθήσει να γράφει στη Lif0 και μετά από αυτό;



Δεν θα εξετάσω καθόλου το δεοντολογικό θέμα, θα πω τη γνώμη μου ως αναγνώστης. Χρησιμοποιώντας ένα πολύ πιο προσωπικό κριτήριο: την αισθητική. Κι ένα πιο αντικειμενικό: την επαφή με την πραγματικότητα. 


Διαβάζω αυτό το κείμενο:


Με τη δολοφονία ενός 16χρονου από ειδικό φρουρό της αστυνομίας κηρύχτηκε φέτος η επίσημη έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Ο νεαρός προκάλεσε τους αστυνομικούς επειδή κρατούσε ένα μπαλόνι, μια καραμούζα και ένα γλειφιτζούρι, και αυτοί αντέδρασαν, πετώντας του μια χειροβομβίδα και πυροβολώντας τον τρεις φορές.”


Αναρωτιέμαι αν διαβάζω χιουμοριστική στήλη σε free press της EΛ.ΑΣ: μόνο σε αυτό δεν έχει αρθρογραφήσει ο pitsirikos, αλλά μετά από αυτό το κείμενο είναι πολύ πιθανό να του γίνει πρόταση. Το “έχει”. 


Μια από τις σφαίρες εξοστρακίστηκε σε μια μαρκίζα, έκανε γκελ σε μια ζαρντινιέρα, πέρασε ξυστά από έναν ανύποπτο κάδο απορριμμάτων και, ενώ κατευθυνόταν προς το Κολωνάκι, άλλαξε γνώμη, έκανε στροφή 120 μοιρών και καρφώθηκε στο σώμα του 16χρονου.


Με  την δεύτερη παράγραφο, επιβεβαιώνω στον εαυτό μου ότι δεν έχω διαβάσει  χοιρότερο (sic) κείμενο – σε οποιοδήποτε context. Σάτιρας επιδέχεται ακόμη κι ένα τόσο σκληρό θέμα - αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο που σατιρίζεις την Eurovision ή τα καλλιστεία.


Με όρους ποιητικής δικαιοσύνης, ο pitsirikos θα έπρεπε -μ' ένα κλικ-  να  απολυθεί από παντού και να του απαγορευτεί η πρόσβαση, όχι απλώς στο internet, αλλά γενικά σε πληκτρολόγιο. 





39 σχόλια:

Iglezakis είπε...

Το χιούμορ, νομίζω, δεν πρέπει να λογοκρίνεται!

e-Lawyer είπε...

Συμφωνώ. Το χιούμορ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πιτσιρίκος δεν είναι σχετικιστικά αναλλοίωτος και στο πλαίσιο της Ειδικής Θεωρίας της Σχετικότητας θα αναθεωρηθεί.

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Mε το αυτό κριτήριο, και χωρίς να έχω διαφορετική άποψη από τη δική σου, θα συμπληρώσω ότι αηδίασα και με πολλά άλλα μπλογκς, που έπληξαν το ίδιο την "αισθητική" μου.

Για παράδειγμα, αηδίασα πολύ που ο Αλέξης έγινε ποστ για να εκθέσουν κάποιοι μπλόγκερς την δήθεν λύπη τους, την δήθεν οργή τους, το δήθεν πένθος τους. Υπό την μορφήν ποιητικών αφιερωμάτων, λογοτεχνικών εμπνεύσεων, κομματικής σπέκουλας, εικόνων με λουλούδια που άφησαν στο μπλογκ - δίκην μνήματος - ή ό,τι άλλο. Για να μας δείξουν το δάκρυ που έσταξε από τα λυπημένα μάτια τους και το υποκριτικό πένθος τους που κράτησε μια μέρα.

Στην τελική, παρά το ό,τι βρήκα απαράδεκτο αυτό που μας δείχνεις από τον πιτσιρίκο, το κρίνω πιο "τίμιο" από όλη αυτή την εμετική υποκρισία των τεθλιμμένων του "24/ώρου". Όσο απαράδεκτο να κάνει κάποιος σάτιρα πάνω στο νεκρό κορμάκι ενός αγοριού, άλλο τόσο να τον κάνει "ποστ" για να γεμίσει μια σελίδα του κωλομπλογκ του και να περιμένει τους σχολιαστές του να τρέξουν να υπογράψουν το βιβλίο των ανέξοδων συλλυπητηρίων του και να κλάψουν μαζί του για όσο βαστάει ένα σχόλιο. Εγκωμιαστικό, βέβαια, για την επιδειχθείσα "ευαισθησία" του. Και την επόμενη ώρα/μέρα, στο επόμενο ποστ, ξανά πίσω στην συνήθη ύλη του: ανέκδοτα, "καυλάντηδες", τραγουδάκια, προσωπικές εξομολογήσεις, ιστορίες κλειδαρότρυπας... Ένα ακόμα θέμα για το μπλογκομαγκαζίνο τους.

Όσο για την LIFO, σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου. Σιγά την αισθητική που έπληξε το κείμενο του πιτσιρίκου!

Κατά τα άλλα, δεν νομίζω ότι είναι σωστό να παρεμβαίνουμε στην εργασιακή σχέση που έχει ένας εργοδότης με τον υπάλληλό του.

e-Lawyer είπε...

Δεν παρεμβαίνω στην εργασιακή σχέση, διαμαρτύρομαι ως καταναλωτής ενός προϊόντος στον παραγωγό του, για την κακή του ποιότητα.

Άλλωστε δεν είναι υπάλληλος του, αλλά φιλοξενούμενος αρθρογράφος. Αμφιβάλλω αν πληρώνεται για τις αναδημοσιεύσεις των κειμένων του. Κι εξάλλου μίλησα για "ποιητική δικαιοσύνη", μια έννοια που ανήκει στο χώρο του φανταστικού.

Ανώνυμος είπε...

Θα διαφωνήσω, αυτό είναι ίσως το μόνο άρθρο του Πιτσιρίκου που είναι πραγματικά αστείο.
Η σάτιρα δε πρέπει να σέβεται τίποτε και κανένα. Αυτή είναι η άποψη μου.

--cbcs

Στέλιος είπε...

Μα νομίζω ότι λοιδωρεί την αστυνομική αυθαιρεσία... Δεν το κατάλαβα καλά?

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

cbcs,
τότε να παρακαλέσεις αυτούς που έχουν την ίδια μ' εσένα άποψη περί χιούμορ, να ξαπλώνουν νεκρό όποιο θαμώνα καφέ βρίσκουν μπροστά τους για να εμπνέεται ο πιτσιρίκος και να κάνεις κέφι.

Μόνο μην ξεχάσεις να τους ενημερώσεις για το καφέ που συχνάζεις εσύ,
...οι φίλοι σου
...τ' αδέλφια σου
...οι γονείς σου

...τα παιδιά σου.

Ανώνυμος είπε...

Η σάτιρα θα πρέπει να δείχνει πραγματικά πράγματα. Ίσως επειδή ο μόνος δρόμος για την ανθρώπινη επικοινωνία γίνεται μόνο στην κοινή ανθρώπινη πραγματικότητα. Μέσα της, από τους σιωπηλούς, θλιμμένους και ελεύθερους αυτούς ανθρώπους (τηλεπαρουσιαστής, δημοσιογράφος, πολιτικός αναλυτής, διδάκτορας αρθρογράφος, ηλεκτρικό πρόβατο) λόγω της αφυπνισμένης τους συνείδησης κανένας δεν μπορεί να υπάρχει. (Οι ελεύθεροι τούτοι άνθρωποι συζητούνε ενίοτε τι πράμα το ελάφι όταν τρέχει, τι πράμα η σκέψη όταν όταν σκέφτεται, τι πράμα το μαύρο το υδάτινο νερό, τι η σάτιρα όταν σατιρίζει. Το επαγγελματικό συμπέρασμα από τους ελεύθερους ετούτους είναι μονίμως ότι όλα είναι τραγικά, πλην του τράγου).

Alitovios είπε...

Συμφωνώ εκτός από την τελευταία παράγραφο, οι απαγορεύσεις είναι για άλλους. Εξάλλου το ίδιο μέσο που τον αποθέωσε μπορεί να τον αποκαθηλώσει.

Ο Τσαγκαρουσιάνος δεν πρόκειται να απολύσει κανέναν γιατί αγωνιά για την ταμπέλα του φιλελεύθερου. Ο καθείς με τα απωθημένα του.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι και το καλύτερο δείγμα χιούμορ, αλλά καυτηριάζει τους αστυνομικούς, e-lawyer... Τραβάει στα άκρα την "πρόκληση" που μπορεί να δέχτηκαν οι φρουροί, ώστε να αντιδράσουν έτσι. Το χοντραίνει ώστε να δείξει τον παραολογισμό, δηλαδή "τι στο διάολο απειλητικό μπορεί να είχε το παιδί, ώστε να πυροβολήσουν, μπατσοφάγο γλιφιτζούρι;".

Έχω κι εγώ να σύρω τόσα στον πιτσιρίκο, αλλά εδώ νομίζω πως κάνεις λάθος. Εκτός κι αν εγώ δεν κατάλαβα και στοχεύεις αλλού, δηλαδή αν περίμενες πως δεν έπρεπε να αναφερθεί καθόλου στον Αλέξη.

Ανώνυμος είπε...

Είναι απλά ένα κακό κείμενο, δεν είδα καμία ιδιαίτερη σάτιρα, και σε κάποια σημεία γίνεται και προσβλητικό :

Ο Κώστας Καραμανλής έστειλε συλλυπητήρια επιστολή στους γονείς του 16χρονου και τους επισήμανε πως το παιδί τους ήταν τυχερό μέσα στην ατυχία του [....] εύχεται στους γονείς του 16χρονου «Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος».

Καθένας όμως γράφει όπως νομίζει, και μερικοί όπως νομίζουν οτι θα αρέσει στο "κοινό" τους, θυμάμαι άλλωστε ένα απο τα πρώτα άρθρα του πιτσιρικου που αφηγόταν τον θανατο του πατέρα του, τότε που δεν είχε γίνει ακόμα "σατυρικός" συγγραφεας, είναι πιο εύκολο να περιπαίζεις με την δυστυχία του άλλου απο οτι με την δική σου...έτσι δεν είναι πιτσιρίκο με τα κλειστά comments?

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Dealsend: μερικοί [γράφουν] όπως νομίζουν οτι θα αρέσει στο "κοινό" τους.

Αυτό ακριβώς είναι που το κάνει "χοιρότερο" όπως γράφει ο e-Lawyer. Eμπορεύεται το νεκρό παιδί, για να "αρέσει στο κοινό του". Μην ξεχνάς ότι, εκτός των άλλων, πρόκειται για επαγγελματία "αρθρογράφο".

Ευελπιστώ ότι δεν θα αρέσει σε όλο "το κοινό του".


Καθένας όμως γράφει όπως νομίζει.

Nαι, αλλά όταν γράφουν για ένα νεκρό παιδί, δεν μπορούν να το κάνουν αντικείμενο σάτιρας για να βγάλουν γέλιο. Δεν είναι όλα ίσωμα: "Eurovision - καλλιστεία" - Αλέξης-Ανδρέας Γρηγορόπουλος.

Έλεος;;;

e-Lawyer είπε...

Κατά τη γνώμη μου τα πάντα μπορούν να είναι αντικείμενο σάτιρας, απλώς δεν μπορεί για κάθε ακροατήριο να είναι αποδεκτό όταν η σάτιρα γίνεται με τον ίδιο τρόπο για κάθε περίπτωση.

Για να μην ξεχνάμε το νόημα των λέξεων:

"[...] ως σάτιρα ορίζεται αφενός ένα λογοτεχνικό είδος (όπως λ.χ. αυτές του ρωμαίου ποιητή Οράτιου) και αφετέρου ένα περιπαιχτικό πνεύμα ή είδος που εμφανίζεται σε πολλά λογοτεχνικά είδη αλλά μπορεί να υπεισέρχεται σχεδόν σε κάθε είδος ανθρώπινης επικοινωνίας. Οπουδήποτε χρησιμοποιείται ένα έξυπνο χιούμορ για να κάνει κριτική σε κάτι παράλογο ή διεφθαρμένο εκεί υπάρχει σάτιρα, είτε συναντάται σε ποίημα ή σε κήρυγμα, σε ζωγραφικό έργο ή πολιτική λογομαχία, στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο (Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα 53ος τόμος σ.220, Ronald Paulson Satire Modern Essays in Criticism, εκδ. 1971). Ένα από τα σημεία στα οποία βρίσκεται ομοφωνία είναι ότι η λειτουργία της σάτιρας είναι διανοητική. Η μέθοδος που ορίζει τη σάτιρα είναι η παιγνιώδης παραμόφωση. Ψυχολογική βάση και συνάμα σκοπός της τεχνικής είναι η "μείωση" του θύματος, η οποία έγκειται στην υποβάθμιση της κατάστασής του ή της αξιοπρέπειάς του. Πολύ συχνά περιλαμβάνει παρομοιώσεις ή μεταφορές απο τον κόσμο των ζώων ή κατεβαίνει ακόμη πιο κάτω στον κόσμο των φυτών ή των ανόργανων όντων (βλ. μελέτη Κατερίνας Κωστίου, Η ποιητική της ανατροπής, σάιτρα, ειρωνεία, παρωδία, χιούμορ, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 2002, σ. 61 επ. με εκτενείς αναλύσεις και βιβλιογραφικές παραπομπές). Ο σατιριστής παραμορφώνει με πολλούς τρόπους: ελαχιστοποιεί τις καλές ιδιότητες κάποιου και μεγιστοποιεί τις κακές. Απομονώνει μοναδικές στιγμές ή συμβάντα και τα κάνει να φαίνονται κανόνας. Παραθέτει τη γνώμη μιας αυθεντίας που συμβαίνει να εξυπηρετεί την άποψή του. Αφαιρεί κάτι απο τα συμφραζόμενά του (Petro Norms, Moral or Other in Satire: A symposium Satire Newsletter.)."


Όταν αναφέρεται ο ορισμός σε "μείωση του θύματος", προφανώς αναφέρεται στο θύμα της σάτιρας και όχι στην σάτιρα του θύματος...

Ανώνυμος είπε...

Το να καυτηριάζεις δολοφονικούς τους εργαζόμενους μάλλον δεν είναι και τίποτα τι το αληθινό. Δεν σκοτώνουν ο μισθωτός και ο οργανωμένος παραλογισμός (αν θέλει κάποιος να μιλήσει για την οργάνωση της απανθρωπιάς με ιδιότητες υπαρξιασμένου αποτυχισμού ελατηρίων και συμπλόκων τάξεως). Ο άνθρωπος σκοτώνει. Γιατί σκοτώνει ο άνθρωπος; Επειδή είναι αστυνομικός; Μα να μπορεί ο άνθρωπος την πόλη να νομίζει απολύτως; Αναθυμάμαι τώρα την αιχμή της προϊστορίας ξεφωτιασμένη.

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφε, θα προτιμούσα να δω από σένα σχολιασμό των λεγομένων του Κούγια και όχι του (υπερεκτιμημένου) Πιτσιρίκου (ο οποίος μου είναι παντελώς αδιάφορος και δεν μπαίνω στον κόπο να τον υπερασπιστώ).
Είναι αρκετά πιο σημαντικό από τις χαζομάρες του κάθε πιτσιρίκου...
(Με εκτίμηση)

e-Lawyer είπε...

Συνάδελφε, δεν σχολιάζω δημόσια τον χειρισμό εκκρεμών υποθέσεων από συναδέλφους.

Ανώνυμος είπε...

Αναμενόμενη η πολιτική ορθότης... με την μόνη διαφορά πως το θέμα είναι πολιτικό και ως τέτοιο ακριβώς το χειρίζεται ο "συνάδελφος" Κούγιας.
Δεν νομίζω ότι το σχόλιο "Το αν έπρεπε ή όχι να χαθεί αυτό το παιδί θα το κρίνει η δικαιοσύνη" που έκανε ο "συνήγορος" είναι ο συνήθης χειρισμός εκκρεμούς υπόθεσης.
Συναδελφικά

e-Lawyer είπε...

Αναμενόμενος λαϊκισμός: επειδή το θέμα βαφτίζεται "πολιτικό", φεύγουμε από τους κανόνες και τον φυσικό κριτή και εκχωρούμε την εκδίκαση στα δελτία ειδήσεων.

Όπως είπε κι ο Α. Παπανδρέου "δεν υπάρχουν θεσμοί, μόνον ο λαός".

Το γεγονός ότι έκανε φέιγ βολαν το υπόμνημά του δεν μου δίνει δικαίωμα να το σχολιάσω, όσο κι αν διαφωνώ με τον συγκεκριμένω χειρισμό.


"Το αν έπρεπε ή όχι να χαθεί αυτό το παιδί θα το πει η δικαιοσύνη".

Ποιος ΑΛΛΟΣ θέλεις δηλαδη να το πει, αφού η υπόθεση εκκρεμεί εκεί; Καθόλου "πολιτικώς ορθό", αφού θέλεις να συζητηθεί και υπ' αυτό το πρίσμα. Όχι "πολιτικώς ορθό", αλλά ισχύον.

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Aνώνυμε νομίζω ότι παρεξηγείτε την δήλωση του κυρίου Κούγια. Δεν είναι απάνθρωπη, ούτε ανάλγητη. Απλώς υποβάλλει προς μελέτη πρότασή του, για νέα άρθρα στον δικαστικό κώδικα:: Εκτός των λοιπών αρμοδιοτήτων των δικαστηρίων, θα τους ανατεθεί και αυτή, του να κρίνουν ποια παιδιά πρέπει να ζήσουν και ποια να πεθαίνουν. Θα τους τα πηγαίνουμε μόλις κλείνουν τα δεκαπέντε και θα περιμένουμε την κρίση τους.

Αλλά αυτό δεν πρέπει να σας ανησυχεί καθόλου. Με την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά δικαστήρια, μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση, το παιδί θα τα έχει εκατοστήσει.

Εκτός, αν κάνει το λάθος να πάει να πιει την πορτοκαλάδα του στα Εξάρχεια, και την ίδια ώρα, τύχει να περνάει ένας ψυχωτικός που το κράτος τού έχει δώσει να κρατάει όπλο για την ...ασφάλειά μας.

Ανώνυμος είπε...

@K.σ-Μ
Ακριβώς...

@e-Lawyer
Δηλαδή (επειδή δεν έχω 7 ντοκτορά, είμαι μια απλή δικηγόρος και δεν πολυκαταλαβαίνω), τα δικαστήρια θα κρίνουν αν το παιδί έχρηζε πυροβολισμού???
Με ποινικό δεν ασχολούμαι αλλά μέχρι εκεί μου κόβει...

e-Lawyer είπε...

όχι, θα το κρίνουν οι bloggers με πρόεδρο τον pitsiriko.

Ανώνυμος είπε...

Νύσταξα, πάω να πλύνω και κανα πιάτο...

Ανώνυμος είπε...

pitsirikos "Με τη δολοφονία ενός 16χρονου από ειδικό φρουρό της αστυνομίας κηρύχτηκε φέτος η επίσημη έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου" vs Κούγιας "Το αν έπρεπε ή όχι να χαθεί αυτό το παιδί θα το κρίνει η δικαιοσύνη".

Νομίζω ότι ο μεγαλύτερος χιουμορίστας είναι ο δεύτερος.

stassa είπε...

Αν καταλαβαίνω καλά αυτό που θες να πείς είναι οτι μόνο οι επαείοντες μπορούν να αποφασίσουν και να κρίνουν, κι η δήλωση του Κούγια είναι μέσα στα όρια του επιτρεπτού, ως νομικού κι άρα επαείοντα.

Συμβαίνει το εξής όμως: κατ' αρχήν, εσείς οι ίδιοι, ο Σύλλογός σας δηλαδή, μόλις σήμερα αποδοκίμασε τις δηλώσεις του Κούγια ως αντιδεοντολογικές και τον παραπέμψατε πειθαρχικά, ενώ στην ανακοίνωση του ΔΣ του ΔΣΑ υπενθυμίζεται οτι εκρεμμεί απόφαση οριστικής διαγραφής του. Φαίνεται λοιπόν οτι ο "απλός λαός" έχει σοβαρό λόγο να ανησυχεί οτι την υπόθεση την χειρίζεται ένας άνθρωπος πλέον ακατάλληλος που είναι προετοιμασμένος να εφαρμόσει τακτικές δόλιες. Εσύ δηλαδή μπορεί να μη θες να αποφανθείς, αλλά ο κόσμος το έχει τούμπανο, προς τί το κρυφό καμάρι;

Έπειτα, αυτό που συζητάμε δεν είναι κάτι που έγινε στα σκοτεινά και χωρίς να το δει κανένας. Έγινε στις 9 η ώρα το βράδυ μπροστά σε δεκάδες μάτια, "απλών πολιτών" που πολύ αγανακτισμένοι βγήκαν όπου μπορούσαν να πουν τί είδαν, ακριβώς για να μη μείνει η υπόθεση στο σκοτάδι και την κάνουν ότι θέλουνε κάτι Κούγηδες. Κι εγώ καταλαβαίνω τον κίνδυνο όταν το πλήθος νομοθετεί και δικάζει δια βοής, όμως, στη συγκεκριμμένη περίπτωση δεν μπορούμε να πορευόμαστε με το μπούσουλα της πεπατημένης, γιατί αυτό που συνέβη είναι έξω από τα συνηθισμένα (αν και όχι πρωτόγνωρο) και δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς λαϊκιστής για να αναγνωρίσει οτι η οργή του "λαού" όντως εξερράγη δίκαια.

Εδώ δεν είναι νομοτεχνικό το ζήτημα δηλαδή, αν μου επιτρέπεις. Είναι ζήτημα της κοινής μας ζωής στην οποία ωφείλουμε να συμμετέχουμε όλοι. Κι αν βγαίνουνε ψυχοπαθείς με κουμπούρια στη γύρα να βαράνε μπαλωθιές στις μαζώξεις των πιτσιρικάδων, εκεί σίγουρα πρέπει να ασχοληθούμε όλοι.

Θες να σβήσω μήπως το σχόλιό μου στο προηγούμενο ποστ σου; Απ' ό,τι κατάλαβα προτιμάς να μην το απαντήσεις, μην κρέμεται κι αυτό έτσι μόνο του εκεί και νοιώθω άσχημα κι εγώ...

Ανώνυμος είπε...

θα σου απαντήσω. αν προσπαθείς να ψήσεις τον ιλόιερ για να σου παραδοθώ εγώ να κάνεις πάνω μου τους ευαγγελατισμούς της Θεοτόκου, αυτό σού λέω να το ξεχάσεις. γιατί εσύ στάσσα μου είσαι μία τρανσεξουλιάρα της πραγματικότητας που εγώ εσένα στις ταινίες αυτές που δεν έχεις τίποτα καλό από άποψη φυσικού μήκους με φίμωση και όλα αυτά τα ψυχολογικά σου τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ότι θα που θα για να αμα δεν και τώρα τι να σου, αφού εσύ δεν είσαι άγαλμα. να σε κάψω με νιτρικό οξύ 98% κατ' όγκον να γουστάρεις τα γούστα σου τα έξαλλα; ή θέλεις να γεμίσω μπιμπερό με κατουρλιά και να σε κυνηγώ σαν επιτάφιο στους δρόμους του χωριού σου;

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

stassa: αυτό που συζητάμε δεν είναι κάτι που έγινε στα σκοτεινά και χωρίς να το δει κανένας. Έγινε στις 9 η ώρα το βράδυ μπροστά σε δεκάδες μάτια, "απλών πολιτών" που πολύ αγανακτισμένοι βγήκαν όπου μπορούσαν να πουν τί είδαν, ακριβώς για να μη μείνει η υπόθεση στο σκοτάδι και την κάνουν ότι θέλουνε κάτι Κούγηδες.

Υποθέτω ότι ο Κούγιας, όντας δικηγόρος του αστυνομικού, στο πλαίσιο των επαγγελματικών του υποχρεώσεων, μπορεί να χειρίζεται την υπόθεση κατά όποιο τρόπο νομίζει ότι θα ωφελήσει τον πελάτη του. Προσωπικώς, ό,τι άκουσα με ανατρίχιασε και με εξόργισε.

Ωστόσο, με εξοργίζει και η άποψη ότι αν τα αγόρια που εκτελούν οι αστυνομικοί δεν είναι gay ή διαφυλικά, θα πρέπει να μένουμε ατάραχοι. Αυτό τουλάχιστον βγαίνει από την απάντηση που έδωσε ένας μπλόγκερ στο σχόλιο: "σκοτώσανε ένα παλικαράκι και δεν πρέπει να μένουμε ατάραχοι". Σύμφωνα με την απάντησή του, ό,τι έγινε έγινε, επειδή ο Αλέξης "ήταν έφηβος από τα βόρεια προάστια".

Αναρωτιέμαι, ποιος, με όρους ποιητικής δικαιοσύνης, θα ζητήσει γι αυτόν τον συγκεκριμένο μπλόγκερ να του "απαγορευτεί η πρόσβαση όχι απλώς στο internet, αλλά γενικά σε πληκτρολόγιο". Και πολύ περισσότερο ποιος θα του ζητήσει να πάψει να φαντασιώνεται ότι υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Το ποστ του πιτσιρίκου, μπροστά σ' αυτό το σχόλιο-απάντηση, μοιάζει με βρεφικό νανούρισμα.

stassa είπε...

Μα βρε κουσουμίτσα μου (γειά σου!) τί σχέση έχω εγώ (κι ο e-lawyer) μ' αυτά που λέει ο gay super hero; Γνώμη του είναι ό,τι θέλει την κάνει. Διαφωνείς μαζί του, εμένα τί μου το λες; Μπλογκ έχει, πήγαινε πες του το εκεί.

Πάντως πρέπει να ξέρεις οτι αυτός ο ανώνυμος στο σχόλιο του ΑΠ, είναι ένα γνωστό τρολ που υπογράφει και σαν "gaym boy" (χο χο χο) και γενικώς κοιτάει να προβοκάρει και να σπάει τα νεύρα στον κόσμο που διαβάζει και σχολιάζει στα ποστ του erva. Δηλαδή μή νομίζεις οτι χέστηκε κι αυτός για το "παληκαράκι". Απλώς ο gsh μας είναι λίγο θερμόαιμος, και τσιμπάει εύκολα.

Ανώνυμος είπε...

Το ξάφνιασμα για τους σατιρικούς και τους ενημερωτικούς εργαζόμενους στα ΜΜΕ θα γίνει όταν βρεθούν πραγματικά μόνοι μέσα στη σύγκριση με πληροφορίες, καταστάσεις και ανθρώπους.
~
Τα ελληνικά λόγια Πιτσιρίκου, Σωμερίτη (="οι μπλογκίστες" και όχι οι μπλόγκερς), του Πρετεντέρη, Καρκαγιάννη, Μανδραβέλλη, με απωθούν. Τα μάτια μου, που δεν πρόκειται για κανένα σκλαβάκι να τα βγάλω, αρνούνται να παρακολουθήσουν ορνιθοσκαλίσματα.

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Γεια σου Στασουλίτσα!
Αν κατάλαβα σωστά, εδώ, σ' αυτό το ποστ, ο e-Lawyer αναφέρθηκε στον τρόπο που αντιμετώπισε ο πιτσιρίκος "ένα τόσο σκληρό θέμα", όπως χαρακτηριστικά έγραψε. Λογικό δεν είναι να την συγκρίνω και με τον τρόπο που το αντιμετώπισε και ένας άλλος μπλόγκερ, εκτός του πιτσιρίκου; Πολύ περισσότερο που ο πιτσιρίκος πλασάρεται ως "ασεβής σατιρικός" και όχι ως υπερασπιστής και ""θεωρητικός"" των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως πλασάρεται ο συγκεκριμένος μπλόγκερ;

Tα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι μόνον για τους "gay του πάρκου" και "τις τρανσέξουαλ της Συγγρού", αλλά και για τους "εφήβους των βορείων προαστίων".
Διαφωνούμε και σ’ αυτό μήπως;

Άλλωστε με την δική σου λογική, ούτε τα περί Κούγια "είχαν σχέση" μ’ αυτό το ποστ. Αλλά κανείς δεν είπε τρολ την ανώνυμη δικηγόρο ή εσένα που στο ποστ για τον πιτσιρίκο αναφερθήκατε στις δηλώσεις Κούγια. Γράψαμε γι αυτές και τις κρίναμε. Δεν μας ενδιαφέρει να "καλύψουμε" τον Κούγια, αλλά πρέπει να μας ενδιαφέρει να καλύψουμε τον συγκεκριμένο μπλόγκερ;;;

υ.γ.
για να μπορέσω να καταλάβω τι εννοείς, με τα περί πιστοποίησης του "τρολ", μπορείς να μου πεις σε ποιο ποστ του Απέναντι Πεζοδρόμιου έχουν αναφερθεί; Είμαι, τακτική μπορώ να πω αναγνώστριά του, αλλά δεν έτυχε να δω κάτι σχετικό.

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

κάτι ακόμα:
stassa: Διαφωνείς μαζί του, εμένα τί μου το λες;

Αν και όπως σου εξήγησα, δεν "το είπα σ' εσένα" αλλά έλαβα αφορμή από την αναφορά σου στους "κούγηδες", έχω γράψει τρεις φορές από προχθές - αν δεν κάνω λάθος -, την άποψή μου στο A.Π. όπου διάβασα αυτό το, κατά την κρίση μου, χυδαίο όσο και υβριστικό για το νεκρό αγόρι σχόλιο. Αλλά μάλλον πρέπει να έχει κάποιο πρόβλημα με το μέηλ που δέχεται τα σχόλιά του ο erva_cidreira και δεν μπορεί να το δημοσιεύσει. Δεν μπορώ να το εξηγήσω διαφορετικά.

stassa είπε...

Όχι, στη συγκεκριμμένη περίπτωση δεν διαφωνώ μαζί σου, αλλά με τον gay super hero. Το σχόλιό μου αφορούσε τα σχόλια του e-lawyer κι όχι την ανάρτησή του. Και πάλι δε βλέπω γιατί μου λες εμένα τα παράπονά σου για τον gay super hero. Δεν είμαι νταντά του. Ούτε του erva.

Η αναγνώριση των τρολ και η αντιμετώπισή τους συνίσταται να αφήνεται στους επαγγελματίες εξολοθρευτές τους. Πάνω απ' όλα, μην τα ταϊζετε. Aν δεν φάνε, σκάνε.

e-Lawyer είπε...

Εδώ τελειώνει αυτο το ping pong ως irrelevant με το θέμα μας. Εκτός αν έχετε να προσθέσετε κάτι relevant.

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι πάρα πολύ για αυτά που γράφουνε σε βάρος μου μέσα στο ιστόλογίο σου. Μερικά ιστολόγια τα διαβάζω πολύ τακτικά και άλλες φορές έχω γράψει και μέσα στο δικό σου. Το σχόλιο που είπε η κσμ είναι δικό μου και δεν έχω καμιά σχέση με τα game boy.Είναι ντροπή της να γράφει η στάσσα ότι χέστηκα για το παλικαράκι και της απαγορεύω να διαδίδει ψέματα για μενα. Είναι πολύ μεγάλη ντροπή της.

Εάν θέλεις μπορείς να ρωτήσεις τον ερβα γιατί αυτός ξέρει ότι εκείνη την ώρα του έγραψα και άλλα σχόλια και τα έχει βάλει. Θα σε παρακαλέσω πάρα πολύ να το επανορθώσεις.

Ανώνυμος είπε...

Μου αρέσει πολύ στην εκπομπή Ελληνοφρένεια "ο λαός" όταν μιλάει κάθε Παρασκευή. Τους βρίσκω σκεπτόμενους και ελεύθερους τους λαούς αυτούς. Δεν τους έχω συνδέσει με την αφηρημένη έννοια του πολίτη, που στην καρδιά μου, ως λέξη και ως έννοια, φέρνει φοβερή ανησυχία.

Ανώνυμος είπε...

Ας συγκρίνει κανένας την φθηνή και εκφυλισμένη σάτιρα του πάλαι ποτέ φέρελπι pitsirikos με την σταθερά αδιαπραγμάτευτα ευθύβολη και ιοβόλα σάτιρα που ασκεί ο Τζίμης Πανούσης για τρεις δεκαετίες περίπου. Ο e-lawyer έχει δίκαιο να αναρωτιέταιν για το τι μέλλει γενέσθαι με την έκπτωση του ήθους και του ύφους του συγκεκριμένου συγγραφέα.
Η μόνη μου διαφωνία έγκειται στην κλήση του εκδότη να παρέμβει απολύοντας τον υποτιθέμενο σατιρικό συγγραφέα διότι αφενός μεν είναι γνωστά τα ιδιοσυγκρασιακά κριτήρια με τα οποία αξιολογεί ο Τσαγκαρουσιάνος τους συνεργάτες του και αφετέρου είναι γνωστό πως το lifo δεν είναι σε θέση να επαίρεται για την ποιότητά του, έτσι ώστε ένα πιτσιρίκος δεν το βλάπτει, το επιβεβαιώνει. Τέλος για τη διευκόλυνση της σύγκρισης παραθέτω απόσπασμα από εκπομπή του Πανούση όπου στο ίδιο γεγονός, το θάνατο του Αλέξη. Οι συγκρίσεις δικές σας.

«Σιγά μην κλάψω για το χαμό του πλουσιόπαιδου από τα Βόρεια Προάστια», δήλωσε ο πρόεδρος του Λαϊκίστικου Ορθόδοξου Οχετού. «Θα κλάψω για το φτωχόπαιδο του λοκατζή αστυνομικού, που θα στερηθεί το μισθό του πατέρα-δολοφόνου και δεν θα ’χει μούτρα να πάει στο κατηχητικό για να γίνει μετά παπαδοέμπορας λαϊκής μαστούρας. Είναι ηλίου φαεινότερων, συνέχισε ο ανεκδιήγητος μποντιμπιλντεράς, ότι πρόκειται περί οργανωμένου σχεδίου των αναρχικών αφού οι βανδαλισμοί άρχισαν ταυτόχρονα σ’ όλη την Ελλάδα με αποκορύφωμα το κάψιμο της σημαίας στο νησί των λεσβιών δίπλα στην Τουρκία».
Άνοιξε διάπλατα το Τριώδιο, πριν καλά-καλά γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα και ο Πρωθυπουργός της Ραφήνας ντύθηκε Σαρκοζί. Με τη μάσκα του γάλλου προέδρου και την πυγμή Πυγμαίου φύλαρχου θα ανακοινώσει τις επόμενες ώρες τα σκληρά μέτρα αντιμετώπισης της επέλασης των βαρβάρων αντιεξουσιαστών. Η επανάκαμψη του Βύρωνα Πολύδωρα είναι θέμα ημερών για να τονωθεί το πεσμένο ηθικό της αστυνομίας ενώ θεωρείται δεδομένη η συμπαράσταση της αριστεράς των Ιεχωβάδων του Περισσού με το γνωστό τροπάριο «Τα ίδια έκανε και το ΠΑΣΟΚ με τη δολοφονία Καλτεζά».
Το μαχαίρι θα μπει βαθιά στο κόκαλο, η δικαιοσύνη θα λάμψει, θα χυθεί άπλετο φως με την πυρπόληση των τραπεζών και των πολυκαταστημάτων και θα τιμωρηθεί ο μπάτσος-δολοφόνος όπως ο δολοφόνος του Καλτεζά, Μελίστας, που αθωώθηκε στο Εφετείο και όλα μέλι-γάλα.

Panos K. είπε...

gia mena o pitsirikos einai o axiologoteros ellinas blogger.

e-Lawyer είπε...

Για μένα δεν είναι καν blogger όποιος απλώς παρκάρει τα κείμενα που γράφει για παραδοσιακά έντυπα σε μια πλατφόρμα blogger, χωρίς καμία δημόσια διάδραση, με κλειστά σχόλια και χωρίς συμμετοχή σε γενικότερους διαλόγους που συμβαίνουν σε άλλα ιστολόγια ή και αλλού (twitter, facebook, youtube). Είναι απλώς κάποιος που είδε φως και μπήκε.

Ανώνυμος είπε...

Λέει ο ποιητής: "η μια αλήθεια είναι το χιούμορ της άλλης".

Εγώ σκεφτόμουνα ότι στο δίκτυο υπάρχει μόνο Γλώσσα. Έλεγα μετά σε ουράνιο ύψος ρημαγμένη για το δίκτυο πως είναι Γλώσσα.

Ένας ποιητής είπε ότι η ποίηση προχωράει σε κάποια οπτικοακουστική μορφή. Ένας άλλος ποιητής είπε ότι η Τέχνη είναι ένας ηλεκτρονικός κομπιούτερ που χρειάζεται χειριστή.

Ρωτιέμαι: τι πρέπει να καταλαβαίνω από την ανθρώπινη πραγματικότητα και την κοινωνική κατάσταση, ώστε να μπορώ να τις καταδείχνω, έτσι που να μιλώ για πράγματα που, αν τα δείξω, να μπορώ να 'χω έναν ουσιαστικό προβληματισμό.

Δεν το βρήκα σημαντικό να επαναλάβω σε μένα για τον "Γέρο της Δημοκρατίας" ότι είχε ύφος, χιούμορ. Είναι αυτό ένα πράγμα που δε μπορώ να το ζήσω, δεν λύνω κάποιο πρόβλημα. Ή να παραδέχομαι ως πραγματικότητα πίσω από μια σάτιρα την ιδέα ότι το έντυπο Εστία είναι μια σοβαρή εφημερίδα. Ή ότι οι τίτλοι στην εφημερίδα του δημοσιογράφου Γρηγόρη Μιχαλόπουλου ήταν ευρηματικοί.

Έχει έναν ανθρώπινο σκοπό αυτή η σατιρική κριτική που σήμερα ακούω και διαβάζω; Είναι το παραπολιτικό χιούμορ αξιοπρεπής απάντηση στον πανικό της απληστίας;

Θα ήθελα να υποχρεώσω το συγκεκριμένο πολιτικό να μου πει όχι γιατί δεν μπορεί να κάνει τίποτα πραγματικό και χρήσιμο σε πολλούς άνθρωπους, αλλά να μου πει ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξης του. Λαχταρώ να έχω μια ανθρώπινη εξήγηση από έναν άνθρωπο άλλο. Ποθώ, επίσης, τη γνώμη του για τη θεωρία της εξέλιξης ή για πιο εξιδεικευμένα πράγματα: προτιμώ να εξηγήσει σε μένα τη δύναμη της τριβής. Γουστάρω να με πείσει για την ύπαρξη του φυσικού κόσμου και να δώσει σε μένα οριστική απάντηση αν πιστεύει στην κοινή μοίρα όλων πάνω στον πλανήτη. Πώς θα πρέπει να ρωτήσω τέτοιες για να πάρω απαντήσεις...

To νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο

 Το νομοσχέδιο προβλέποντας στο άρθρο 3 ότι ο γάμος επιτρέπεται για άτομα διαφορετικού ή ίδιου φύλου, αυτοδικαίως επεκτείνει στα ζευγάρια το...