Σε υπόθεση ανάρτησης συγκριτικής διαφήμησης, η ΕΕΤΤ εξέδωσε απόφαση με την οποία μολονότι αναγνωρίζει την παραβίαση των υποχρεώσεων του Καταχωρητή, απέχει από την μόνη προβλεπόμενη κύρωση που είναι η διαγραφή του από το μητρώο καταχωρητών και απευθύνει απλή σύσταση τήρησης της νομοθεσίας.
Επομένως, για τέτοιου είδους παραβάσεις, η ΕΕΤΤ για λόγους ίσης μεταχείρισης θα πρέπει πρώτα να απευθύνει σύσταση και στη συνέχεια, μόνον αν εξακολουθεί η παράβαση, θα μπορεί να επιβάλλει τη διαγραφή Καταχωρητή από το σχετικό μητρώο.
Οι νομικές υπηρεσίες κοινωνίας της πληροφορίας Data&Protection που εκπροσωπούν τον καταχωρητή, χαιρετίζουν την απόφαση της ΕΕΤΤ για εφαρμογή της αρχής της επιείκιας στον Κανονισμό Εκχώρησης και Διαχείρισης Ονομάτων Χώρου με κατάληξη .gr (2005). Πρόκειται για μία σαφή στροφή της ΕΕΤΤ που ενώ επέμενε στην κατά γράμμα εφαρμογή του Κανονισμού, αναγνωρίζει σιωπηρά πλέον ότι έχει υποχρέωση εφαρμογής του γενικότερου πλαισίου του διοικητικού δικαίου.
Με την απόφαση αυτή η ΕΕΤΤ αναγνωρίζει ουσιαστικά ότι ο Κανονισμός πράγματι δεν είναι πλήρης, αλλά αντιθέτως χρειάζεται να επινοηθούν ορισμένες δυνατότητες ανάμεσα στη μη εφαρμογή του και την εφαρμογή σε συμφωνία με τις γενικές αρχές του δικαίου.
Ωστόσο, η δικαιοπλαστική λειτουργία της ΕΕΤΤ, για λόγους ασφάλειας δικαίου, θα πρέπει να οδηγήσει στην άμεση αναθεώρηση του Κανονισμού, ώστε να θεσμοθετηθούν αυτές οι εναλλακτικές δυνατότητες πρακτικής εναρμόνισης των θετών διατάξεων με τις γενικές αρχές.
Οι νομικές υπηρεσίες κοινωνίας της πληροφορίας Data & Protection δραστηριοποιούνται στους τομείς της πνευματικής ιδιοκτησίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων, πρόσβασης στα έγγραφα και ελευθερίας της έκφρασης.
5 σχόλια:
Εδώ είναι αμφίβολο αν γνωρίζουν ότι η οδηγία ΕΚ/58/2002 έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία... Τι περιμένετε;
Είναι θετική η απόφαση, μην κατηγορούμε την ΕΕΤΤ γενικά και αόριστα. Εδώ διέγνωσε το πρόβλημα και έδωσε μία λύση. Μπορεί να διαφωνεί κάποιος ως προς τη θεμελίωση, αλλά κατ' αποτέλεσμα είναι εντάξει.
Ω, εγώ είμαι υπέρ των πολύ αυστηρών ποινών σε τέτοιες περιπτώσεις, γιατί έχω φάει πάρα πολύ spam από βο(υ)λευτές, εφημερίδες (π.χ. "ΤΑ ΝΕΑ" που με βάλανε στο newsletter τους ΧΩΡΙΣ τη συγκατάθεσή μου) κ.α. Για να μη θυμηθώ το spam που έστειλε σ'όλο το ελληνικό ίντερνετ η Motor Press Hellas (Auto Motor und Sport/Auto Τρίτη) όταν σκηνοθέτησε "ατύχημα" με το Fiat Bravo 1.4 90HP τον Οκτώβριο του 2007 και αξίωνε να το προωθήσουμε παντού.
Έχω καιρό να τσεκάρω τις ιστοσελίδες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και της ΕΕΤΤ, αλλά πριν από κάνα εξάμηνο δεν είδα να έχουν αναφορές στην ενσωμάτωση της εν λόγω κοινοτικής οδηγίας (που απαγορεύει το spam - δηλαδή τα μη αιτηθέντα διαφημιστικά μηνύματα) στην εγχώρια νομοθεσία με το νόμο 3471/2006... Αλλά θα πάω να δω.
Από τον Ιανουάριο του 2008 στην ιστοσελίδα της ΑΠΔΠΧ (www.dpa.gr) έχει αναρτηθεί ο N.3471/2006 που αποτελεί την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2002/58 στο εσωτερικό δίκαιο.
Πολύ αργήσανε.
Δημοσίευση σχολίου