Το κείμενο προέρχεται από τα πρακτικά της Επιτροπής της Βουλής.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής Κ.Κ.Ε.): Είναι υπαρκτό το πρόβλημα ότι αυξάνει ο αριθμός των ζευγαριών που θέλουν να διαβιούν ελεύθερα, χωρίς να προχωρούν σε γάμο. Συμβαίνει και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Το ερώτημα είναι ποια είναι η βασική αιτία που οδηγεί τα ζευγάρια αυτά στο να συμβιώνουν και να μην παντρεύονται;
Αυτός είναι ο ρόλος του νομοθέτη; Να αναρωτιέται για την βασική αιτία που οδηγεί τα ζευγάρια στο να μην παντρεύονται; Αυτό ενδιαφέρει το ΚΚΕ στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης;
Είναι ίσως κάποιες αντιλήψεις ότι έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, όταν είναι πιο χαλαροί οι δεσμοί της, να μην μπουν κάτω από τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου και τις ρυθμίσεις, οι οποίες είναι πιο αυστηρές και αφορούν το γάμο, διότι έτσι αποφάσισαν και επέλεξαν.
"Ίσως" και "κάποιες αντιλήψεις". Καμία μελέτη δεν διαβάσαμε πριν πάμε στην Επιτροπούλα;
Υπάρχουν, όμως, οικονομικοί και κοινωνικοί λόγοι, όπως είναι οι δυσκολίες από τις εφαρμοζόμενες επί χρόνια πολιτικές και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
Ποιοι; Θέλω ονόματα.
Εδώ τώρα για να παντρευτεί ένα παιδί, για να πιάσει δουλειά, φτάνει κατά μέσο όρο στα 29-30 χρόνια ηλικίας, δηλαδή αυξάνει και το όριο ηλικίας για να φτάσουν σε γάμο τα παιδιά.
Αμα τον 30άρη τον λες παιδί, τότε δεν φταίνε οι πολιτικές αλλά οι πολιτικοί.
Οπότε εξ ανάγκης και επειδή δεν μπορούν να μένουν συνεχώς στο σπίτι του πατέρα ή της μητέρας, αρχίζει η συμβίωση και πρέπει να ρυθμιστεί αυτή η συμβίωση.
Σώγαμπροι δηλαδη.
Είναι και ζήτημα αντιλήψεων, αλλά είναι και ζήτημα λόγω της σκληρής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και των νέων οικογενειών, γι' αυτό και μειώνεται και ο αριθμός των παιδιών που γεννούν τα καινούργια ζευγάρια, διότι δεν μπορεί να τα βγάλουν πέρα.
Τα καινούργια ζευγάρια είναι όλα ετερόφυλα, πάντα.
Εάν το δούμε αυτό το νομοσχέδιο στο πλαίσιο μιας πολιτικής, η οποία είναι σε βάρος της οικογένειας τελικά ή καθυστερεί την οικογένεια στο πότε θα αποφασίσει ο άλλος να κάνει οικογένεια, είναι ένα αποσπασματικό μέτρο, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, έχει θετικές διατάξεις, τις οποίες θα τις ψηφίσουμε, αλλά δεν μπορούμε να χειροκροτήσουμε το νομοσχέδιο, όταν είναι ένα αποσπασματικό νομοσχέδιο στα πλαίσια μιας άδικης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής.
Αν το δούμε "σε βάρος της οικογένειας" είναι "αποσπασματικό"; Ενδιαφέρουσα άποψη. Το ΚΚΕ θέλει πιο ολοκληρωμένες λύσεις;
Γι' αυτό εμείς θα ψηφίσουμε «παρών» στο νομοσχέδιο. Υπάρχουν και αρκετές διατάξεις, τις οποίες θα τις καταψηφίσουμε.
Εμείς "παρών", εσείς "παρών", αυτοί "παρών". Είναι γαλλικό φαίνεται.
Επίσης, υπάρχει και ένας άλλος λόγος. Άκουσα τον κ. Πρωθυπουργό, με αφορμή τα ποσοστά που δίνουν οι δημοσκοπήσεις, να καλεί τους Υπουργούς να δουν σε κάθε Υπουργείο ποιο κοινωνικό μέτρο θα πάρουν, ώστε να αλλάξει η εικόνα της Κυβέρνησης. Είναι και αυτό το νομοσχέδιο που πράγματι πρέπει να αντιμετωπίσει ένα κοινωνικό πρόβλημα και έχει τον επικοινωνιακό σκοπό του ο χρόνος που έρχεται για συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο.
Ναι, μόνο που οι δημοσκοπήσεις είναι δύο μηνών, ενώ το νομοσχέδιο σέρνεται από τον Απρίλιο.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ότι υπάρχει ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να μπουν κανόνες, είναι σωστό.
Α, ναι; Για πες, για πες.
Δεύτερον, θα μπουν οι ίδιοι κανόνες, όπως και στο γάμο;
Δεν διαβάσαμε, βλέπω.
Βλέπω ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. κινείται στην κατεύθυνση των ίδιων ρυθμίσεων. Αν είναι ίδιες ρυθμίσεις, τότε γιατί δεν προχωράει ο άλλος στο γάμο; Όταν κάποιος συζεί για ένα χρονικό διάστημα και μετά σκέφτεται ίσως να παντρευτεί, είναι συνειδητή η απόφαση του. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να μεταφέρουμε όλους τους κανόνες και ιδιαίτερα όλους τους κανόνες του γάμου στο σύμφωνο συμβίωσης, διότι τότε δεν πρόκειται για σύμφωνο, δεν πρόκειται για τη θέλησή τους να συμβιώσουν ή προσωρινά ή μόνιμα.
Και για ποια θέληση τους πρόκειται; Να μην πληρώνουν διατροφές μετά το διαζύγιο;
Άρα, λοιπόν, δεν συμφωνούμε με αυτή τη λογική. Μπορεί να ακούγεται καλά σε αυτούς που συμβιώνουν, σε αυτούς που αισθάνονται ότι μπορεί και να χωρίσουν και να μην πάρουν τη σύνταξή του άντρα τους
Οι χωρισμένοι παίρνουν τη σύνταξη του άντρα τους;;;
ή μπορεί να πάρουν λιγότερο ποσοστό από την κληρονομιά εξ αδιαθέτου κ.λπ., να αποκτήσουν πλήρως τα δικαιώματα, αυτό ακούγεται καλά, αλλά δεν συμφωνούμε ότι θα πρέπει να είναι το ίδιο πράγμα. Θα πρέπει να είναι μικρότερη η όποια προστασία και οι όποιες ρυθμίσεις αναγκαστικού δικαίου.
Άρα συμφωνούμε βλέπω με την κυβερνησούλα. Να το τυλήξω ή θα το φάτε εδώ;
Δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια ευρύτητα κανόνων αναγκαστικού δικαίου όπως είναι στο γάμο. Εάν θέλουν, ας παντρευτούν.
Σωτήρης Χατζηγάκης
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να επαναλάβω τις παλιότερες θέσεις μας ότι επιτέλους πρέπει να προχωρήσει η Ελλάδα στην κατοχύρωση σαν νόμιμου γάμου απέναντι στην Πολιτεία –όχι απέναντι στην ηθική ή στη θρησκεία- να είναι μόνον ο πολιτικός γάμος.
Α, γι' αυτό διαφωνείτε τόσο έντονα με το σύμφωνο συμβίωσης που προωθείται τόσο σθεναρά από την Εκκλησία.
Όποιος θέλει να κάνει και θρησκευτικό.
Καλοσύνη σας.
Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και με την ονοματοδοσία των παιδιών, το ίδιο να γίνεται και με την κηδεία. Αυτά θα πρέπει να είναι απέναντι στην πολιτεία, διότι έχουν πολιτικό χαρακτήρα.
Προτασούλα νόμου θα φέρουμε όμως, ή απλώς θα μιλάμε για κηδείες σε εκτός θέματος νομοσχέδιο;
Σχετικά με το εάν συμφωνούμε να ενταχθούν οι ομοφυλόφιλοι στις ρυθμίσεις αυτές. Εμείς είμαστε ενάντια στο γάμο των ομοφυλόφιλων.
Αλίμονο, σιγά μην υποστηρίζατε την ισότητα ενώπιον του νόμου.
Δεν έχουμε καμία προκατάληψη ή ρατσιστική διάθεση.
Γιατί ο ρατσιστής αμέσως θα το δήλωνε ευθαρσώς.
Ίσα-ίσα, υπάρχουν πρακτικές και συμπεριφορές, οι οποίες θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος να μην αντιμετωπίζονται στην κοινωνία ή στην εργασία σαν άτομα δεύτερης κατηγορίας αυτοί που έχουν άλλη σεξουαλική προτίμηση.
Μόνο που αυτά για τον εργασιακό τομέα τα έχετε ψηφίσει από το 2005. Μην στρίβεις δια του αρραβώνος.
Άλλο αυτό και άλλο να εφαρμοστούν ίδια μέτρα και ίδιες ρυθμίσεις με γάμο με το ελεύθερο σύμφωνο συμβίωσης.
Δηλαδή, ομοφυλόφιλοι πρέπει να προστατεύονται μόνο στον τομέα της εργασίας, δηλαδή ως μεμονωμένα άτομα. Οι σχέσεις τους θα πρέπει να απαγορευτούν.
Είμαστε αντίθετοι για τον εξής λόγο: Διότι είτε πρόκειται για γάμο είτε για ελεύθερη συμβίωση.
Μου αρέσεις όταν αναλύεις τόσο εμπεριστατωμένα.
Ο θεσμός του γάμου προέκυψε από την ανάγκη της προστασίας των παιδιών και της γυναίκας και της εξασφάλισης της αναπαραγωγής και της διαιώνισης του είδους.
Και εκεί παρέμεινε για το ΚΚΕ. Επίσης πρέπει να επανέλθει ο θεσμός της προίκας, το δικαίωμα του άντρα στην ενάσκηση της "πατρικής εξουσίας" όπως πριν το 1982 και να ζητείται πιστοποιητικό μη στειρότητας πριν το γάμο.
Αυτή είναι η βασική λογική. Με αυτή την έννοια, λοιπόν, ξεκινώντας και από πού ξεκινά ιστορικά η λειτουργία του γάμου, δεν συμφωνούμε ότι πρέπει να κάνουμε δεκτή την άποψη να προχωρήσει και η Ελλάδα στην κατεύθυνση που είπα πριν.
Και τότε γιατί μας έλεγες να θεσπιστεί ως υποχρεωτικός ο πολιτικός γάμος; Έχει αυτό καμία σχέση με την ιστορία και τη λειτουργία του γάμου στην Ελλάδα; Με τη λογική του ΚΚΕ θα έπρεπε ο μόνος αποδεκτός νομικά γάμος να είναι ο θρησκευτικός.
Αυτές είναι οι γενικές μας θέσεις επί του νομοσχεδίου και όταν θα έρθουμε στα άρθρα, θα μιλήσουμε συγκεκριμένα. Θα ψηφίσουμε «παρών».
Θα σας περιμένουμε ανυπομονών.
Βλ. Επίσης ανάλυση της ομιλίας του Α. Πλεύρη εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου